וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקים יהודיים יותר? יועץ משפט עברי מונה בכנסת

פנחס וולף

8.2.2011 / 16:52

תפקיד חדש בכנסת: עו"ד ירון אונגר מונה ליועץ משפטי עברי שייעץ לוועדות בתהליכי החקיקה ויסייע בביטוי היבטים יהודיים. היו"ר ריבלין: "יש בנו שאיפה לחזק את מעמד המשפט העברי"

תפקיד חדש בכנסת: יועץ למשפט עברי. במהלך "יום הזהות היהודית" במשכן הודיע היום (שלישי) יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין כי "הושלמה קליטתו של יועץ למשפט עברי בכנסת. "זהו צעד חשוב לחיזוק ההיבט היהודי בדברי החקיקה", אמר.

התפקיד החדש יכלול ייעוץ לוועדות הכנסת ולח"כים, וייפעל במסגרת מרכז המחקר והמידע. "בכך עשינו צעד חשוב ומעשי בשילוב המשפט העברי ובהשפעתו התדירה על דברי החקיקה היוצאים תחת ידינו", הסביר ריבלין.

"יש בנו שאיפה אמיתית לחזק את מעמדו של המשפט העברי בתהליך החקיקה, ולהתחשב בעקרונותיו במקום שהדבר רלוונטי", הוסיף ריבלין. "לא ניתן להפריד בין היותה של מדינת ישראל יהודית לבין היותה דמוקרטית. החיבור הזה מונח ביסוד החוויה והזהות הישראלית, ואסור לנו להיסחף אחר גורמים, גם בתוך הבית הזה, שמנסים להוכיח את כישלונה של זהות מורכבת זו".

ריבלין התייחס בדבריו גם לקריאות הנשמעות מצד רבנים שלא למכור או להשכיר נכסים לערבים. "לצערי, דווקא מבין אלו שחרדים לדמותה היהודית של ישראל יש מי ששוגה בכך, ומתקשה להבין שלא תהיה כאן מדינה יהודית אם היא לא תהיה דמוקרטית". הוא הוסיף כי "חובה עלינו להבין, זהות יהודית במדינת ישראל בנויה על ערכים דמוקרטיים."

היועץ שמונה הוא עורך דין ירון אונגר, בן 41. אונגר, חוקר משפט עברי בעל תואר שני במשפט עברי מאוניברסיטת בר אילן ודוקטורנט בנושא, חיבר ספרים שעסקו במשפט העברי והגיש בעבר חוות דעות ומסמכי רקע בתחומים שונים של המשפט העברי לבקשת חברי כנסת ו-ועדות במשכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully