וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל בניהו: "אסור שהצבא יוביל את ההסברה"

יהושע בריינר

8.2.2011 / 16:54

בכנס הרצליה אמר דובר צה"ל אבי בניהו כי אסור שהצבא יוביל את ההסברה הישראלית, כיוון ש"ישראל היא מדינה שיש לה צבא, ולא להיפך". הוא הדגיש כי "הסברה אינה תחליף למדיניות"

"אסור שצה"ל יוביל את מדיניות ההסברה של ישראל" - כך אמר היום (שלישי) דובר צה"ל אבי בניהו. בנאום שנשא בכנס הרצליה, נימק בניהו את טענתו ואמר כי "אנחנו מדינה שיש לה צבא, ולא להיפך. צריך למנות שר במיוחד לנושא הזה, אולם בסופו של דבר, שום הסברה היא לא תחליף למדיניות".

בניהו דיבר בכנס בהרחבה על עידן "הניו מדיה" (תקשורת אינטרנטית הניזונה מפעילות הגולשים, בעיקר באמצעות רשתות חברתיות). לדבריו, מפקדים כיום בצה"ל מחויבים להתמודד במהלך הלחימה לא רק עם קרבות בשטח, אלא עם ההשלכות התקשורתיות והחברתיות שלהם.

"כיום, מפקד הגדוד ומפקד הפלוגה אמורים להבין לא רק במודיעין ובחילוץ נפגעים אלא גם במשפט הבינלאומי, במדינה החדשה וברשתות החברתיות", אמר בניהו. "הם לא יודעים אם האדם שממול או הילד שנמצא בקומה השנייה הם חיילים, אזרחים או עיתונאים מהסוג החדש, שמתעדים ומיד לאחר מכן מעלים את הדברים לרשת. לא מזמן ראינו איך מצלמה מדור 3.5 סודקת את המשטר של אחמדינג'אד ומצליחה היכן שה- CIA לא הצליח".

"תוך שעה התמונה שלי ברשת"

לדברי בניהו, גורמים פרו אירניים עומדים מאחורי אתרים ובלוגים באינטרנט שעושים דה-לגיטימציה לישראל ולצה"ל. "זהו מאבק מתוכנן, מתוזמן שממומן על ידי גורמים פרו אירניים. הם גם מייעצים בתחום הזה ומזינים את הארגונים תומכי הציר הרדיקלי".

בניהו המחיש את השפעת האינטרנט על פעילות צה"ל באמצעות אנקדוטה שסיפר: "לאחרונה הייתי צריך לצאת ללונדון בזהות שאולה ולהסתובב עם מאבטח צמוד", סיפר בניהו. "לא עברתי קורס קצינים ולא יריתי מעולם אפילו כדור אחד, אך הסבירו לי שאם יזהו שאני כאן, תוך שעה התמונה שלי תהיה ברשת, ושעה לאחר מכן יפגינו מול המלון, ואין לדעת לאן ההפגנה תתפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully