וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפורניים שלופות והפרעות אכילה

ריבי מאיר וריני עמירן חביב | צילום: Shutterstock

9.2.2011 / 11:14

בת השנה שולפת ציפורניים תוך כדי משחק? כל חתולי השכונה נכנסים לבית דרך החלון שהושאר פתוח לחתול הפרטי? החתול לא מוכן לאכול אם לא עומדים לידו? ריבי וריני, מומחיות החתולים, כאן

חתול עומד על שתי רגליו האחוריות. ShutterStock
"תוך כדי משחק היא שולפת ציפורניים ונושכת"/ShutterStock

יש לי חתולה בת שנה וקצת שאוהבת לשחק, אך תוך כדי משחק שולפת ציפורניים ונושכת. היא מפסיקה רק כשאני מרימה את הקול. איך אפשר ללמד אותה להפסיק?

הפעולה שהחתולה שלך עושה טבעית לחלוטין וחשוב שתדעי זאת. הרמת קול רק גורמת להפחדה ולאורך זמן היא כמובן לא דרך ללמד אותה לפעול בצורה מסויימת. מתוך שאלתך יש אפשרות להבין שאת משחקת עם המתוקה בעזרת ידייך ולמרות שזה מאד נפוץ בקרב אוהבי חתולים – זה אסור לחלוטין בגלל ההרגל שהחתולה שלך מפתחת העלול להפוך לאגרסיביות כלפי כל ידיים ורגליים של זרים אשר מגיעים לביתך.

חשוב להבין – חתולים הם חיות מאד חזקות במהותן וחלק חשוב בהתנהגות הצייד שלהם היא שליפת ציפורניים וגם נשיכות לעיתים. חשוב מאד להעביר התנהגות טבעית זו ל"אביזרי אימון" המיועדים לכך. כלומר, משחקים יעילים ורציניים לחתולים, כמו למשל, חכת ה Da Bird האחת והיחידה (היזהרו מחיקויים, הם לא עובדים כראוי), חכת ה"שפירית", חכת "הנחש" וחכת ה"עכבר" . חכות מיוחדות אלו הם אביזרי התנהגות ממש ולכן יעזרו מאד בעיצוב דרכי המשחק (אימון למעשה) של החתולה שלך. במקביל לפעילות בעזרת האביזרים שציינו , חשוב מאד פשוט לקפוא ולא לזוז כאשר החתולה מתחילה לשלוף ציפורניים ולנשוך – בצורה כזו היא פשוט לא תגורה ע"י תנועת ידייך ותחשוב שהטרף לכאורה "מת" ולכן תעזוב אותו.

אנא, גם את שומעת מאנשים שצריך לנקוט בצעדים אלימים ובעונשים כאשר פעולת השריטה והנשיכה נעשית – זה חמור מאד למעשה ורק גורם לחתולה לפחד ממך ובכלל ולאורך זמן זה גורם לבעיות התנהגות קשות ורציניות .אז הדרך היא לתת לחתולה לעשות את מה שהיא צריכה באופן טבעי, אבל לעשות זאת באופן חיובי באמצעות כל מה שציינו לעיל. בהצלחה! אגב, חתול או חתולה נוספת בביתך אשר תאמצי מאהבה, לאחר קליטה והתאקלמות, עשויים בהחלט להיות שותפים מעולים לפעילות המערבת אלימות חתולית ודרושה לחתולים כדי להתאמן על יכולות אלו. שניים תמיד טובים מאחד.

ארבעה חתולים מביטים שמאלה ולמעלה. ShutterStock
"חתול אחר בשכונה, ואולי כמה חתולים, התחילו להיכנס לדירה גם כן"/ShutterStock

אני גרה בדירה בקומת קרקע ומשאירה לחתול שלי חלון פתוח ביום ובלילה כדי שיוכל לצאת ולהיכנס כרצונו. זה עבד טוב, עד שחתול אחר בשכונה, ואולי כמה חתולים, התחילו להיכנס לדירה גם כן. מה אפשר לעשות?

אכן , חיים בחוץ וגם בבית – לפי בחירה חופשית של החתול זה בהחלט מעולה. לא ברור ממש מה מפריע בכך שחתולים אחרים נכנסים הביתה. האם מדובר בחתולים שאינם מסורסים ואז הם מסמנים בשתן או נלחמים בחתול שלך? או האם מדובר בחתולים חברותיים ומעוקרים , אשר בסך הכל מעוניינים בעוד דירה לבקר בה וקצת אוכל לגיוון? בכל מקרה- חשוב מאד לדאוג לעיקורים ולסירוסים של החתולים בחצר ביתך. למען החתולים וכמובן למען החתול שלך, כדי שהצורך הטריטוריאלי יפחת ולא יהיה צורך להילחם בצורה אלימה. בנוסף, שימי קצת יותר אוכל, גם בחוץ וגם בדירה וכך יפחת הצורך של החתולים להכנס לביתך .

ויש כמובן אפשרות לתת רק לחתולך להכנס ולצאת באופן חופשי וזה על ידי התקנת Cat flap כלומר, דלת מיוחדת לחתולים, וענידת קולר מיוחד לחתול שלך עם מגנט ספציפי לדלת שתתקיני וכך למעשה רק הוא יוכל לפתוח את הדלת ולעבור בה כרצונו. את הדלת ניתן להתקין גם בזכוכית בלי בעיה וזה פתרון מעולה.
בכל מקרה, אל תשכחי לדאוג כמובן לסירוס של חתולך וכמובן לענוד לו קולר אלסטי ובטוח לחתולים ואשר עליו תחברי תג אשר עליו חרוט מספר הסלולרי שלך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נערה בחולצה לבנה מביטה בחתול אפור אוכל מתוך קערה ירוקה. ShutterStock
"אם אני לא לידו כשהוא אוכל, הוא מתחיל לשרוט"/ShutterStock

כל זמן שהחתול שלי אוכל, הוא רוצה שיעמדו לידו, אחרת הוא לא מוכן לאכול. אם אני לא לידו כשהוא אוכל, הוא מתחיל לשרוט. כך הוא מאלץ אותי לעמוד לידו כל פעם כשהוא אוכל וזה קורה כל יום ב-5 בבוקר! מה עושים?

המתוק שלך מאד קשור אליך! קחי התנהגותו בתור מחמאה. יחד עם זאת, ברור שאין צורך לעשות זאת בחמש בבוקר או בכלל.
לא ברור אם מדובר באוכל מיוחד, שימורים וכדומה או באוכל יבש.
בכל מקרה, אנא פשוט תני לו לפני שאת הולכת לישון, מאוחר ככל שניתן בלילה לפי בחירתך, אוכל טעים מאד וטרי - שימורים זה מצויין וגם דאגי לכך שהאוכל היבש יהיה טרי ובצלחת נקייה. בנוסף, דאגי לנקות גם את כלי המיים ולתת מיים טריים בשפע וגם לנקות את ארגז החול מצרכים. כמו כן, בצעי פעילות "חתולית" עם החתול גם לפני שאת הולכת לישון. מומלץ מאד בעזרת חכות המיועדות למתן אפשרות לנהוג באופן המתאים ביותר לחתול (ראי פירוט של החכות בתשובה הקודמת). אם עשית כל זאת, אז לכי לישון בשלווה ויש סיכוי מאד סביר שהחתול לא יבקש ממך לעמוד לידו מוקדם בבוקר. יחד עם זאת, אם עשית כל מה שהצענו ועדיין הוא מבקש ממך לקום מוקדם עבור אוכל, אז פשוט התעלמי. ההתנהגות שלו תשתנה לטובה בתוך מספר לילות קצר. התעלמי גם אם מדובר ב"נידנוד" מצידו. עכשיו חורף, אז התכסי היטב עם השמיכה מעל לראשך וכך השריטות וכדומה לא יועילו. אל תקומי וגם אל תדברי איתו ופשוט התעלמי לחלוטין. אנא, אל תצעקי ואל תענישי כמובן.

חוץ מזה, השאירי לו למשך הלילה גם משחקים עצמאיים שהוא יכול להפעיל אותם לבדו וזה מעולה בתוך מנהרה ארוכה (130 ס"מ ולא פחות). כך הוא גם יעסוק בפעילות טבעית עבורו בשעות הכי מתאימות לו כחתול (בחשיכה). בהצלחה ואל ייאוש!

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully