וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם נכים? אל תחפשו חנייה במשרדי הממשלה

8.2.2011 / 16:20

דווקא במשרדי הממשלה לא מייחסים חשיבות לחניות נכים? חצי מכלי הרכב שחנו בחניית נכים במשרדי התיירות והתמ"ת בי-ם כלל לא נשאו תו נכה. זכיין החניון: "עם היוודע הנושא החניות פונו"

הזלזול בחניות השמורות לנכים לא פוסח על חניוני הממשלה: סמנכ"ל עמותת ידיד המטפלת בשכבות החלשות, רן מלמד, נדהם לגלות ביום חמישי האחרון את ההפקרות המתנהלת לכאורה בחניון משרדי התיירות והתמ"ת בירושלים.

למעלה מ-50% מכלי הרכב שחנו באותו הבוקר בחניות הנכים, היו כלי רכב ללא תו נכה. מלמד צילם חלק מכלי הרכב שהפרו את החוק, אחדים מהם חנו בחנייה מסומנת השמורה לרכב נכה עם מספר רישוי מוגדר.

"ההפקרות הזאת נמשכת למעלה משנה", אומר מלמד, "פניתי למנהל החניון, משה בן דוד וגם מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, הבטיח לעזור. מנהל החניון אמר לי כי מדובר בבעיה משותפת לו ולמשרד התיירות. חלק מהרכבים שחנו במקומות האסורים לטענתו היו רכבי מכס. זאת חוצפה שאין כדוגמתה. משרדי ממשלה צריכים להקפיד יותר מכל אחד אחר על זכויות של אנשים עם מוגבלויות. אם מישהו החליט "להשכיר" חניית נכה לרכב של המכס, ה"מישהו" הזה צריך ללכת הביתה".

"הממשלה היא עבריינית סדרתית"

משה בן דוד, מנהל הבית של הבניין הממשלתי בו נמצאו הפרות החוק, מסר בתגובה כי "החניון משרת את עובדי משרדי התמ"ת, התיירות, התחבורה, המכס וממ"י, על בסיס מקום פנוי. יש בחניון חניות נכים בהתאם לחוק העונות על הצרכים של הנכים בבניין. באותו יום חמישי לאור המצוקה הקיימת, חנו עובדים שלא עם תו נכה בשני מקומות".

"מיד עם היוודע הנושא החניות פונו", הוסיף בן דוד. "לצורך העניין רועננו ההנחיות לזכיין החניון להקפיד שלא ייחנו רכבים ללא תו נכה בחניות נכים. לאחר בדיקה עם הזכיין הסתבר שאף חניית נכים לא שמורה תמורת כסף, אלא קיימת חניה אחת ששמורה , ללא תשלום. מה שנאמר על ידי עובד החניון, בעניין עובדי המכס, מקורו בחוסר ידיעה ועל כך אנו מצרים".

"הדברים הללו מרתיחים אולם כלל וכלל לא מפתיעים", אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ), הסובל מנכות ברגלו. "הממשלה היא עבריינית סדרתית בכל הנוגע לנכים. העובדה שחניות נכים אינן נשמרות היא דוגמא אחת פעוטה. משרדי הממשלה גם מסרבים להגיש לכנסת תקנות נגישות שהיו מיועדים ל-2006. לצערי ממשלת ישראל ועובדיה חושבים כנראה שהחלטות הכנסת והחוק אינם משהו הנוגע להם, החל מראשי המשרד האמורים לשמש אות ומופת וכלה בעובדים החונים בחניית נכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully