וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי נפרד מפיקוד צפון: "עשיתי גם טעויות"

עידן אבני

8.2.2011 / 15:47

הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי נפרד מקציני פיקוד צפון ומראשי הרשויות באזור. בדבריו התייחס גם לארועים הפוליטיים האחרונים. "אני גאה בהרבה דברים שעשיתי, ופחות גאה בדברים אחרים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מאור שלום סוויסה. עריכה: יאיר דניאל)

הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף גבי אשכנזי, נפרד היום (שלישי) מקציני פיקוד הצפון ומראשי רשויות בצפון. אשכנזי עמד בעבר בראש הפיקוד, ומילא בו שורה של תפקידים נוספים, בהם גם מפקד היק"ל ומפקד חטיבה 769.

"אנחנו לא אנשים של הצגות וטקסים, אבל היה לי חשוב לבוא להיפרד מהצפון", אמר אשכנזי. "אני בעצם לא נפרד מהצפון, אני נפרד מהצבא".

אשכנזי התייחס במרומז לאירועי השבועות האחרונים והטלטלות בתהליך מינוי מחליפו. "יש לנו צבא אחד שלא שייך לאף אחד, אבל שייך לכולנו. חשוב לשמור עליו ככה. אני גאה בהרבה דברים שעשיתי ופחות גאה בדברים אחרים. עשיתי טעויות, כאלה שאני יודע עליהן וכאלה שלא". כמו כן התייחס גם למצב הביטחוני באזור. "דעו לכם בצפון כי המצב יכול להשתנות בכל רגע. זה יהיה המבחן שלכם במשמרת שלכם", אמר אשכנזי.

בדק גם בסופי שבוע

אלוף פיקוד צפון, גדי אייזנקוט, הזכיר גם הוא את המצב הביטחוני באזור. "החוכמה שלנו היא להתכונן, לשפר את היכולת, לנסות להרתיע, ולהרחיק את פני המלחמה", אמר אייזנקוט. "חמש השנים האחרונות העידו על עתיד הצפון. תפנית יכולה לקרות באחת. הצבא יתפקד כשיצטרך להוכיח את היכולות שלו".

אייזנקוט סיפר עוד במפגש כי אשכנזי נהג לבלות רבים מסופי השבוע שלו בצפון, אז התקשר אליו וסיפר לו על דברים שגילה בגזרה במהלך טיוליו. "הגישה שלו הביאה למציאות שקטה בצפון", הוסיף.

ידיד נוסף של אשכנזי שנפרד ממנו בגזרה הצפונית הוא ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר. "אני מכיר את גבי מאז שהיה אלוף משנה. גם במלחמת לבנון השנייה הוא ארז תיק ובא 'על אזרחי' לצפון". סיפר לוואלה חדשות! "גבי לא מדבר הרבה, אבל אני מרגיש שהציבור צריך אנשים כמו גבי בפוליטיקה. הוא בטח יינוח אבל כמו שאני מכיר אותו הראש ימשיך כל הזמן לחשוב", הוסיף בן מובחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully