וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ממשיך ברפורמות: רבע מיליארד ד' לעניים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.2.2011 / 14:56

אמנם הניסיון לפתוח במחאה נגד השלטון בסוריה נחל כישלון חרוץ, אבל הנשיא ממשיך במהלכים לריצוי האוכלוסייה: אחרי סובסידיות הדלק, הודיע על הענקת סיוע מיידי למשפחות מתחת לקו העוני

האם המשטר הסורי עדיין חושש מפני הפיכה דוגמת זו שאירעה בטוניסיה ומצרים? הניסיון האחרון לפתוח במחאה עממית במדינה אמנם נחל כישלון חרוץ, אך נראה שהנשיא אסד ממשיך לנסות ולהקדים תרופה למכה: אחרי שלפני כשלושה שבועות הורה על הגדלה משמעותית של הסובסידיות לדלק, בשיעור עצום של 70%, ועל השקעה של 14 מיליארד דולר בפיתוח במהלך חמש השנים הקרובות, אתמול (שני) דווח כי סוריה מתכוונת להעניק סיוע בסך רבע מיליארד דולר למשפחות מתחת לקו העוני.

על פי הדיווחים, קרן הסיוע הלאומית בסוריה הודיעה כי תחלק בתוך שבוע 250 מיליון דולר לכ-420 אלף משפחות מרחבי המדינה שמצבן הכלכלי גרוע. במקביל, דיווח העיתון הממשלתי "א-ת'אוורה" כי ביום ראשון החלה חלוקת מזון למשפחות שנפגעו מהבצורת בעיר דיר א-זור שבצפון מזרח המדינה. יותר מ-1,000 משפחות קיבלו שעועית יבשה, אורז, בורגול, שמן ומלח.

מנהיגי אופוזיציה סוריים ניסו לארגן בסוף השבוע אחרון האחרון
יציאה המונית של אזרחים לרחובות כדי להפגין נגד משטרו של אסד, על רקע העוני במדינה והיעדר זכויות פרט. בסופו של דבר לא נרשמה ולו הפגנה אחת, והסיבות לכך כנראה רבות: אין לציבור הסורי תיאבון להחליף את השלטון כפי שהיה במצרים ובטוניסיה במשך זמן רב, והוא גם חושש מאוד מפני שירותי הביטחון. זאת ועוד, אסד איננו שנוא כמו מובארק בארצו, ושיעור העוני בסוריה (כ-15%) אינו גבוה כמו במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully