וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת על חוק בשארה: "חתיכת פרחח, נ?ב?ל"

פנחס וולף

8.2.2011 / 12:02

ועדת הכנסת דנה בהצעה לשלול את זכויות הפנסיה של ח"כ לשעבר עזמי בשארה. ח"כ זחאלקה הודיע כי בשארה מוכן לוותר על הפנסיה ובעקבות כך התפתח דיון סוער. ח"כ זאב: "להוקיע בוגדים"

ועדת הכנסת אישרה היום (שלישי) את העלאת "חוק בשארה" לקריאה שנייה ושלישית ברוב של שמונה חברי כנסת מול מתנגד אחד. במהלך הדיון אמר יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה כי הוא מציע להסיר את החוק וכי בשארה יוותר מעצמו על הפנסיה.

אמירה זו גררה חילופי דברים קשים בוועדה. ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר כי "זו אמירה מתנשאת ומזלזלת" וזחאלקה ענה לו כי "אין לכם ריסון עצמי, אתם מאבדים את הבלמים. אתם הופכים את ועדות הכנסת לטריבונל, לבית משפט שדה. החוק לא יפגע בחבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה, זה לא מפריע לו". ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) שאל את זחאלקה האם הצעתו נאמרה על דעת בשארה ושאל האם הוא נמצא בקשר עם בשארה. כשנענה בחיוב ענה לו מטלון "אז אולי גם אתה צריך חקירה". זחאלקה אמר בתגובה כי "יושבים כאן בכנסת הרבה אנשים עם דם על הידיים".

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) אמר בתגובה לזחאלקה: "אתה בוגד. נסעת להודו לשכנעם שלא לבצע עסקת מל"ט עם ישראל. חתיכת פרחח, נבל שכמותך, כולך דברי בלע ורשע". לדברי זאב, "בשם עיקרון השוויון, יש גם שוויון בין אדם לבהמה. בשם אותו עיקרון ציני זחאלקה, שפועל ימים כלילות להסתה נגד מדינת ישראל, מטיף לנו מוסר מה זה שוויון. עזות מצח כזאת לא ראיתי בחיים שלי. על מה מדברים? להוקיע את הבוגדים מתוכנו. אדם שמרגל ביודעין ומכוון את חיזבאללה לאיזה כיוון לירות. אולי לא נביא את בשארה ארצה, אבל לפחות לא נצא פראיירים מטומטמים שניתן לו ולמשפחתו תמיכה לכל חייו. באיזה מקום בעולם הערבי איש כזה לא היה נתלה באותו יום? הוא מנצל את החסינות כדי לפגוע בביטחון המדינה". זאב התנצל לאחר מכן על דבריו בפני זחאלקה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין (ליכוד), אמר כי "תכלית החוק אינה של ענישה. לא ראוי להמשיך במצב בו נבחר ציבור בכהנו בתפקידו כחבר‎ ‎כנסת, והורשע בכך שתוך תפקידו וניצול זכויותיו, נמלט מהדין ואינו מתייצב למשפט‎ ‎או לרצות את הדין. החוק נועד להכריח אותו לבוא ולמצות‎ ‎את הדין, כמו שנדרש מכל אזרח‎"‎.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully