וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה והמזה"ת: משל על פירוק והרכבה

אמונה אלון

8.2.2011 / 7:24

באמת שאין לי דבר נגד ריהוט מעוצב, קל להובלה ונוח להרכבה עצמית, או נגד פתרונות אחסון יעילים במחירים עממיים. ואף על פי כן, מעולם לא ביקרתי באיקאה. לא הזדמן לי להגיע לשם ולפרגן לעצמי איזה פריט מעוצב או פתרון יעיל. והנה בשבוע שעבר שיכנעו אותי בנותי שהגיע הזמן, וקבענו לנסוע לאיקאה ביום ראשון. מובן שלא העלינו בדעתנו כי בדיוק בשבת תישרף החנות הגדולה בנתניה, וכי בדיוק ביום ראשון יצבאו המוני בית ישראל על הסניף החדש בראשון לציון כדי לקבל את מה שהזמינו בחנות שעלתה באש.

הדיווחים על השריפה המצערת על יד צומת פולג, שהתערבבו, במהדורות החדשות, בדיווחים על ההתלקחויות במזרח התיכון, הזכירו לי כמה דליק הכל ועד כמה פועל, בסופו של דבר, על פי אותם העקרונות. אולי זאת פילוסופיה בגרוש, אבל גם הרהיטים של איקאה לא עולים הרבה. סיסמתה של החברה השבדית היא "חלומות שלוקחים הביתה", וגם החלום הישראלי על שלום במזרח התיכון היה כזה: מעוצב בסגנון סקנדינבי, קל להובלה ונוח להרכבה עצמית. רבים האמינו שהוא לא רק יפתור את בעיות האחסון של ישראל, אלא גם יפטור אותנו מהבעיות הללו אחת ולתמיד. אפילו עכשיו, אל מול הלהבות שעדיין מיתמרות במצרים ושאין לדעת עד לאן תתפשטנה, ממשיכים רבים מאיתנו להאמין בחלום ההוא.

פתרונות סקנדינביים קלים

כשקראתי, אתמול, שהנשיא פרס אמר כי "יש לשחרר את סדר היום האזורי מהסכסוך הישראלי-פלשתיני", חשבתי לרגע שפרס, מנהיג שבדרך כלל אני מוקירה מאוד, מתכוון כי לאור ההתרחשויות יש להשהות מעט את הדבר הזה, המפרכס בינינו לבין אבו מאזן בראשות חמאס ומשום מה קוראים לו "התהליך". סדר היום האזורי הרי עמוס לעייפה. גם במדינה הפלשתינית שממזרח לישראל, הלוא היא ירדן, מתחילות - כצפוי - להיסדק כל מיני תשתיות שהרכבנו עליהן תילי תילים של מדפים מודולריים, ומן הראוי, אפוא, "לשחרר" את כל זה מציפיותינו בעניין הסכסוך הישראלי-פלשתיני. מי שמתעסק כעת עם הסכסוך הקטן שלנו, דומה למי שעומד בחצרו ותולה את הכביסה הרטובה שלו לייבוש בעיצומו של מבול עולמי.

הנשיא התכוון, כמובן, להפך ממה שחשבתי. הוא התכוון שצריך להמשיך לבנות על הפתרונות הסקנדינביים, ואף לא לחפש להם תחליף, אלא לרוץ לחנות הישנה, שאמנם נשרפה אבל כבר התרגלנו אליה, ולנסות לאתר בדלים של "שלום" בין האודים העשנים לפני שגלגלי ההיסטוריה המזרח-תיכונית החדשה ירמסו אותה. ככה זה כשלוקחים חלומות הביתה ומאחסנים בהם כל כך הרבה כלים ותקוות.

בנותי ואני עוד נבלה בעזרת השם באיקאה, כי יש פתרונות סקנדינביים קלים שמתאימים לנו גם אם אינם עמידים לאורך זמן. אבל את החנות המזרח-תיכונית כדאי "לשחרר" מחלומותינו, לפחות עד שנקבל ממנה את הקטלוג החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully