וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שהותקף יעיד, הנאשם באונס יצפה בו בווידאו

גלעד גרוסמן

8.2.2011 / 8:05

על מנת להקל על העדות הקשה, החליט בית המשפט לאפשר לילד שהותקף מינית להעיד נגד הנאשם בתקיפתו בעת שזה לא ישהה באולם. הנאשם יצפה בעדות מחדר סמוך והשניים לא יצטרכו להיפגש

ממרחק בטוח: באופן יוצא דופן, יעיד היום (שלישי) ילד בן 10 נגד בן זוגה לשעבר של אמו, הנאשם שביצע בו מעשי סדום ומעשים מגונים. כדי להקל על הילד, עדותו תשודר מהאולם באמצעות שיחת ועידה מצולמת כך שהוא לא ייאלץ לשבת מול הנאשם.

לפני כחודשיים הוגש לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתב אישום נגד גבר בן 39 מבאר שבע, בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע במשך כשלוש שנים בבנה של בת זוגו, מאז שהילד היה בן שבע. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין יעל זליג מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם ניצל את היעדרותה של האם, ובזמן שנשאר להשגיח על הילד, תקף אותו מינית. על מנת להסתיר את המעשים, הוא הורה לילד שלא לספר לאמו על המעשים, אחרת לא יקנה לו מתנות.

כמו כן, בכתב האישום נטען כי גם לאחר שנפרד מהאם, הגיע הנאשם באחד הימים לדירה בה היא התגוררה עם ילדיה, ביקש מאחותו של הילד שתלך לקנות סוכר לקפה, ואז ביצע בילד מעשה מגונה.

על פי החוק, ילד מתחת לגיל 14 נחקר במשטרה על ידי חוקר ילדים, והוא גם זה שמחליט האם לאפשר לילד להעיד. החוק מאפשר לחוקר ילדים להתייצב בבית המשפט במקום הילד, כדי למנוע ממנו את המעמד הקשה. במקרה הזה ביקשה הפרקליטות להעלות את הילד להעיד, מכיוון שכמו במרבית המקרים של עבירות המין, אין עדים מלבד הנאשם והקורבן.

לאחר שנפגש עם הילד מספר פעמים, התיר לו חוקר הילדים לעלות לדוכן העדים. כדי להקל על המעמד, הוחלט להעביר את הדיון מבית המשפט המחוזי בפתח תקווה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מכיוון ששם ישנו חדר שבו יכול הנאשם לשבת ולצפות בעדות בשידור חי. כך לא יאלץ הילד לשהות באותו חדר עם מי שנאשם שביצע בו עבירות מין קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully