וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי אור? השר ישי בוחן הארכת שעון הקיץ

פנחס וולף

7.2.2011 / 21:23

לאחר שהמעבר לשעון החורף השנה נעשה באקלים קיצי למדי, התעוררה ביקורת ציבורית רחבה נגד מועד ההחלפה. כעת, הורה שר הפנים על הקמת ועדה שתבחן הארכת הקיץ הישראלי

הלחץ עובד: שר הפנים אלי ישי, הודיע הערב (שני) כי בכוונתו לבחון את סוגיית הארכת שעון הקיץ, זאת בעקבות הביקורת הציבורית הרחבה שנמתחה עליו לאחר ששעון החורף הנוכחי נכנס לתוקפו בעוד שמזג האוויר היה קיצי למדי. עם זאת, ישי מדגיש כי לא בהכרח מדובר בשינוי מצב קיים, אלא רק מבטיח בדיקה מקצועית. בראש הוועדה יעמוד המנכ"ל הנוכחי, אמנון בן עמי, וההחלטה תתקבל כבר עבור שעון הקיץ הקרוב.

ישי החליט להקים ועדה מקצועית, שתכלול אנשי אקדמיה ומנכ"לים לשעבר של משרד הפנים, שתשקול את האיזון בין המצב בעולם, מספר ימי השמש בארץ וסוגיית השעה ביום כיפור. חברי הוועדה יתבקשו להציע חלופות למתכונת הנוכחית לפיה שעון החורף מוחל לפני יום הכיפורים, בכדי להקל על הצמים.

הצעת החוק של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) להארכת שעון הקיץ, אמורה לעלות לקריאה טרומית בכנסת בשבוע הבא, לאחר שנדחו פעמיים לבקשת הממשלה. לפי הצעת החוק של הורוביץ, שעון הקיץ יוארך באופן קבוע עד סוף חודש אוקטובר, כמקובל בעולם.

"אני מקווה שהודעת שר הפנים על הקמת 'ועדת בדיקה', ימים ספורים לפני ההצבעה על הצעת החוק, איננה דרך להתחמק מהכרעה או למרוח את העניין", מסר ח"כ הורוביץ, "שר הפנים והממשלה חייבים להתייחס להצעת החוק המשקפת את רצון הרוב הגורף בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully