וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מעצר לרב דב ליאור שסירב להתייצב לחקירה

מוטי לוי, מערכת וואלה חדשות

8.2.2011 / 0:00

רבה של חברון, דב ליאור, זומן לחקירה בעקבות הסכמתו לפרסום הספר "תורת המלך" בו לכאורה ניתן אישור להריגת "גויים", אך סירב להתייצב. ביום חמישי הוצא נגדו צו מעצר

תאגיד כאן

בימים האחרונים הוצא צו מעצר נגד רבה של חברון, הרב דב ליאור, כך נודע אמש (שני) לוואלה! חדשות. צו המעצר הוצא נגד הרב לאחר שזה סירב להתייצב בחצי השנה האחרונה לחקירה בחשד להסתה לגזענות ולאלימות, בעקבות הסכמה שנתן לספר 'תורת מלך' העוסק בדיני הריגת גוי בשעת מלחמה.

הרב ליאור נחשב לאחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית ומעצרו צפוי לגרור מחאות רבות בקרב המגזר. בחברון מתכננים כבר מחר לפתוח בשורת צעדי מחאה כאשר הראשון שבהם הוא "עצרת חיזוק ומחאה על ביזוי כבוד התורה", הצפויה להתקיים מחר בבוקר ליד ביתו של הרב.

לדברי מקורבי ליאור, דבר צו המעצר נגדו נודע לו ביום חמישי האחרון, כאשר מפקד משטרת חברון הגיע לביתו והודיעו לו על כך. בתגובה להודעת המפקד, השיב הרב כי הוא עומד בסירובו להתייצב לחקירה וכי אין בכוונתו להגיע למשטרה. את צו המעצר כינה הרב "ביזוי כבוד התורה" ו-"סתימת פיות לרבנים".

בשיעור שמסר בפני תלמידיו לאחר הוצאת הצו, התייחס הרב ליאור לנושא ואמר כי "הרבנים לא עוסקים בפוליטיקה מלוכלכת אלא בהבעת דעת תורה. להלביש על רבנים כל מיני מגבלות שאסור להם להגיד דעת תורה זה מזכיר את הבולשביקים ברוסיה הסובייטית שרצו להכתיב להמונים מה הם יחשבו ומה הם ידברו, בעולמה של תורה אין דבר כזה". עוד אמר ליאור כי "אנחנו חשים שיש מגמה מצד חוגים מסוימים להתנכל לרבנים. בזמן האחרון עשרות רבנים הוזמנו לחקירה, זה ניסיון להשתיק את דעת התורה".

הספר "תורת מלך", לו נתן ליאור את הסכמתו, פורסם לפני למעלה משנה על ידי הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר. מחבר הספר נעצר ונחקר בחשד להסתה לגזענות ולאלימות. בין שלל ההלכות שמופיעות בספר נכתב כי "בכל מקום בו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל - מותר להרגו (גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם כלל במצב שנוצר)".

"יש כאן שלטון פחד"

מקורבים לליאור כינו היום את צו המעצר כ"עזות מצח" של המשטרה והפרקליטות. לדברי המקורבים, "מטרת החקירה, כמו גם חקירתם של עשרות רבנים בחודשים האחרונים היא לסתום פיות. מי שסוגר תיקים למנהיגים בציבור הערבי שקוראים להשמיד את מדינת ישראל או לפרופסורים שמאלנים מהאקדמיה הקוראים לפגוע בחיילי צה"ל, ראוי שהיה חושב פעמים לפני שהוציא צו נגד הרב ליאור. הרב נחרץ שלא להגיע לחקירה מיוזמתו על מנת להפסיק את הרדיפה נגד התורה ולחזק רבנים אחרים".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס אף הוא לצו המעצר ואמר כי "מדובר בשערוריה. יש כאן שלטון פחד. מעניין לאן נעלמו השמאלנים שרק לפני כמה ימים דיברו על סתימת פיות. הוצאת צו מעצר נגד גדול תורה בסדר גדול שכזה כאשר כל שמדובר הוא הסכמה שהרב נתן לספר היא חציית קו אדום, כנראה שיש מי שמבקש להביא לעימות ופילוג בעם ישראל". בן ארי הוסיף ושאל: "האם היו נוהגים כך נגד איש אקדמיה מהשמאל?".

מוועדי המתיישבים של בנימין והשומרון נמסר בתגובה כי "מדובר בהכרזת מלחמה מצד פרקליטות המדינה כנגד האמונה היהודית ונושאי דגלה. צו זה מהווה יריקה בפרצופו של העם היהודי לדורותיו". עוד הוסיפו כי "מדובר במעשה נואל שנועד להרתיע רבנים מלהשמיע דעתם התורנית. אנו קוראים לכל מי שאופייה היהודי של מדינתו יקר לו, לקום ולהתנגד גם בגופו למחטף פרוע ואנטי יהודי זה".

עדכון ראשון: 20:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully