וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור ליברמן: "העולם הערבי הולך ונחלש"

פנחס וולף

7.2.2011 / 17:12

בדברים שנשא בכנס של חברי פרלמנט אירופים התומכם בישראל, אמר שר החוץ כי "שלושת השחקנים הגדולים היום במזרח התיכון הם אירן, טורקיה וישראל - אף אחד מהם הוא לא ערבי"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, נשא היום דברים בכנס של חברי פרלמנט אירופאים שהתארחו בכנסת. ליברמן התייחס בדבריו למהומות במזרח התיכון ולמשא ומתן עם הפלסטינים. השר התייחס בהרחבה לנושא המהומות במצרים ובעולם הערבי, ואמר כי "הגורם לחוסר השקט במזרח התיכון הוא בעיות העולם הערבי. אנחנו רואים שהעולם הערבי הולך ונחלש. שלושת השחקנים הגדולים היום במזרח התיכון הם אירן, טורקיה וישראל. אף אחד מהם הוא לא ערבי".

בדבריו, התייחס ליברמן גם לסיקור התקשורתי על ישראל באירופה, ואמר כי בסיקור האירופי בולטת אי הבנה נפוצה ביותר. "הסיבה העיקרית לחוסר היציבות וחוסר השקט באזור הוא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אני עוקב אחר האירועים בטוניסיה ושואל, מה הקשר בין הסכסוך (הישראלי-פלסטיני. פ"ו) למצב באלג'יר, טוניסיה וכו'?". בהמשך אף ציין שר החוץ כי "מי שחושב שהסכסוך הוא חלק מהבעיות של המזרח התיכון, רק מנסה לברוח מהמציאות".

השר התייחס גם לסוגיית ההתנחלויות, ואמר כי "מדובר באי הבנה נוספת. בביקוריי באירופה אומרים לי שהבעיה הגדולה ביותר היא ההתנחלויות, והיום ברור שהן אינן מכשול לשלום". בהמשך אף ציין ליברמן כי "חתמנו על שני הסכמי שלום עם מצרים וירדן חרף ההתנחלויות. ומי זוכר בכלל את ההתנתקות? עשינו טרנספר לאלפי יהודים והתוצאה הייתה לא שלום כי אם שלטון חמאס, ויותר מ-12,000 טילים ורקטות על דרום הארץ. וכמובן, החלטת הממשלה להקפאת הבנייה בהתנחלויות לעשרה חודשים - שלמרות ביצועה הפלסטינים סירבו לשבת סביב השולחן".

"אי אפשר רק לחכות למהפכות"

ליברמן התייחס גם לדרישות המערב, לדבריו, כלפי העולם המוסלמי: "ראשית יש לקבל את הערכים השונים. אנחנו צריכים להיות מאוד כנים ולשמור על עמדתנו העיקרית. אני עדיין ממתין לשימוע בפרלמנט האירופי בנוגע לדמוקרטיה ולזכויות אדם בערב הסעודית, שהיא בעלת ברית גדולה של המערב, אבל מעולם לא דרשנו מהם הסברים לזכויות אדם ודמוקרטיה, ומדוע נאסר לבנות בתי כנסת שם".

השר חתם את דבריו ואמר כי "אי אפשר רק לחכות למהפכות. הבה נתמודד ונציג את השאלות לבנות הברית שלנו באירופה ובעולם החופשי – רק כך נוכל למנוע את המהפכה הבאה. היום ישראל היא בעלת הברית האסטרטגית היחידה של אירופה במזרח התיכון, וחשוב לשמר את ישראל כאי של יציבות ודמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully