וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד השדולה האירופית למען ישראל

גלעד גרוסמן

7.2.2011 / 14:07

עו"ד מרדכי ציבין תובע כ-700 אלף שקל מהשדולה האירופית למען ישראל ומראשו. התובע טוען כי הוא סייע לראש השדולה ליצור קשרים עם תורמים יהודים עשירים, אך לא קיבל תמורה לעבודתו

כ-450 חברי פרלמנט ושרים לשעבר במדינות אירופה, מסיירים בימים האחרונים בישראל, כחלק ממפגן תמיכה שארגנו הקונגרס היהודי האירו-אסייתי והשדולה למען ישראל באיחוד האירופאי (EFI). ביום שישי שעבר סיירו חברי הפרלמנט בשדרות, ובמוצאי שבת הם לקחו חלק בכנס בבנייני האומה. אולם, תביעה שהוגשה היום (שני) לבית משפט השלום בתל אביב, עלולה להעיב מעט על הביקור.

התביעה חושפת מעט מהמתרחש מאחורי הקלעים של הדיפלומטיה היהודית. עו"ד מרדכי ציבין, מי שייצג בין השאר את סגן אלוף במיל' יאיר קליין, טוען בתביעה כי מנכ"ל EFI, מישל גורארי, נמנע מלשלם לו סכום שהתחייב בתמורה לכך שייצור קשר בינו לבין יו"ר הקונגרס היהודי האירו-אסייתי, איל ההון היהודי אלכסנדר משקביץ, ממנו קיווה לקבל תרומה.

לטענת עו"ד ציבין, ביוני 2009 פנה אליו גורארי בבקשה שיסייע לו להפגש עם משקביץ. ציבין, שלדבריו קשרים הדוקים עם אנשים המקורבים למשקביץ, הסכים לסייע לגורארי לקבל אישורים להשתתף בכנס בין דתי שארגן נשיאה קזחסטן, בו השתתפו בין השאר הרבנים הראשיים לישראל והנשיא שמעון פרס. אחד מאורחי הכבוד בכנס ומממניו היה משקביץ. לדברי ציבין, גורארי לא פיספס את ההזדמנות שנקרתה בדרכו, התיידד עם משקביץ במהלך הכנס והצליח לקבל ממנו תרומה של כמה מאות אלפי אירו.

אולם, כך נטען בתביעה שעומדת על כ-700 אלף שקל, בניגוד להסכם שנחתם בין השניים, גורארי לא העביר לציבין אחוז מהתרומה על עבודתו, והתחמק מלשלם לו למרות עשרות אי מיילים ופניות טלפוניות שהוחלפו ביניהם. עו"ד ציבין טוען שגורארי גם נמנע מלשלם לו לאחר שסייע לו לקבל תרומות מנשיא הקונגרס היהודי-הרוסי, האוליגרך ולדימיר סלוצקר, שעל פי התביעה מימן ביקור משלחת של חברי פרלמנט אירופים באושוויץ לכבוד יום השואה, וכן מימן חלקית כנס של EFI בפריז. ציבין טוען עוד כי בשעה שחייו של יאיר קליין היו נתונים בסכנה, הוא ביקש מגורארי לפתוח דלת אצל פוליטיקאי בכיר לשעבר בשטרסבורג ואולם נאמר לו כי יש לשלם באמצעותו לגורם נוסף סך של 5,000 יורו. עד למועד פרסום הידיעה לא נתקבלה תגובתו של גורארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully