וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא של בנג'מין באטן בלוק לא מכופתר

שלומי עוזיאל

8.2.2011 / 10:47

השחקנית טרג'י פ. הנסון הזכורה מתפקידה לצד בראד פיט ב'המקרה המוזר של בנג'מין באטן' מצטרפת לשורה ארוכה של כוכבים ומככבת בקמפיין PETA 'אני מעדיפה להיות עירומה מאשר ללבוש פרווה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרג'י פ. הנסון בתמונת הקמפיין החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקנית טרג'י פי. הנסון (40) הידועה בעיקר בתפקידה לצד בראד פיט ב'המקרה המוזר של בנג'מין באטן' (2008) עבורו היתה מועמדת לאוסקר מצטרפת לשורה הולכת וגדלה של ידוענים, בעיקר ידועניות, חובבוי בעלי חיים המצהירים על סירובם ללבוש אופנת פרווה בקמפיין PETA המתמשך "אני מעדיף/ה להיות ערום/ה מאשר ללבוש פרווה" (I'd Rather Go Naked Then Wear Fur). בתמונת הקמפיין החדשה שנחשפה השבוע, השחקנית היפה והמוכשרת חושפת הכל לצד כיתוב האומר: "בעלי חיים הנרצחים עבור פרוותם, מחושמלים, מוטבעים, מוכים ולפעמים אף מופשטים מעורם בעודם בחיים".

שלושה גורי שועלים משחקים בחוץ. ShutterStock
אל תלבשו אותם. שלושה גורי שועלים/ShutterStock

בווידאו המתעד את צילומי תמונת הקמפיין ופורסם באתר PETA, הנסון מספרת שעד לא מזמן לבשה פרווה. מה ששינה את דעתה היה סרט תיעודי על תעשיית הפרווה והאופנים בהם יוצרים אופנה המבוססת על המתת בעלי חיים. "לפני שראיתי את הסרט התיעודי לבשתי פרווה", היא מודה. "אחרי הצפייה בסרט פשוט הצטמררתי ובכיתי המון. אתם יכולים לתאר מישהו תולש את העור והשיער מגופכם, כשאתם עדיין ערים ובהכרה מלאה? זה מגוחך. אני לא חושבת שבעלי חיים צריכים להתענות למען אופנה, נקודה. סוף הסיפור. לא צריך להרוג בעל חיים רק בגלל שרוצים להיות יפים ומגניבים. אני באמת מאמינה בזה."

ואכן סבל ופרוות הולכים יד ביד. בעלי חיים בחוות פרווה מוחזקים כל הזמן בהסגר. כלובי תיל מטונפים וצפופים הם מנת חלקם עד מותם. ללא פיקוח וטרינרי, הם נמקים ונחלשים מיום ליום. תנאי הכליאה יוצרים מצוקה פסיכולוגית קשה שמובילה לא פעם להטלת מומים בגופם ולקניבליזם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טרג'י פ. הנסון (משמאל) בסרט 'המקרה המוזר של בנג'מין באטן' (2008). imdb
הנסון בסרט 'המקרה המוזר של בנג'מין באטן'/imdb

"כשהבנתי מה עוברות החיות...לא רק בשביל מעיל פרווה מלא, אלא גם עבור עיטור פרוותי על כפפות או על ג'קט. מה שבעלי החיים עוברים אפילו בשביל פיסה קטנה של פרווה, קרע את ליבי. ולנו, כבני אדם, יש שליטה בעניין. מה אם יום אחד מישהו יחליט שעור שחור הוא הפרווה החדשה?" היא שואלת.

הנסון מעלה נקודה חשובה שאולי חומקת מכמה מאיתנו לא פעם. אופנת הפרוות איננה רק מעילי חורף כבדים של גבירות שחיות עדיין במאות קודמות הישן וכובעים מסורתיים של מיעוט עיקש. . תעשיית האופנה של ימינו עדיין מייצרת אביזרים ועיטורים רבים מפרווה לצרכני המיינסטרים. המגף שחלקו העליון מעוטר בפרוות שועל, קופסת התכשיטים שמתהדרת בכיסוי פרוות צ'ינצ'לה, אפילו התיק שעשוי מפרוות ארנבות - כולם חלק מתעשייה שגורמת סבל לבעלי חיים. נשאר לקוות שבמקום שיצרני האופנה נכשלו, יצליחו ידועני העולם בעזרת ארגונים כמו PETA הפועלים ללא לאות לשינוי תודעתי שיעזור למגר תופעה אחת (מיני רבות), נצלנית וחסרת תוחלת מלבד גנדרנות מיותרת.

  • עוד באותו נושא:
  • peta
  • פרווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully