וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיעונים לעונש במשפט קצב - בדלתיים סגורות

גלעד גרוסמן

7.2.2011 / 10:38

השופטים במשפט קצב החליטו: שלב הטיעונים לעונש במשפטו של הנשיא לשעבר ייערך בדלתיים סגורות, למרות התנגדות ההגנה. גזר הדין, לעומת זאת, יישמע בדלתיים פתוחות

גדעון צנטנר

(עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרכב השופטים במשפטו של משה קצב החליט הבוקר (שני) כי שלב הטיעונים לעונש יישאר בדלתיים סגורות, ולא יהיה פתוח לסיקור תקשורתי. זאת בניגוד להסכמה המשותפת של התביעה וההגנה לפתיחת הדיון לתקשורת. הפרקליטות לא התנגדה לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות מלבד לפרטים הקשורים לנזקי המתלוננות. לעומת זאת, השופטים אישרו כי גזר הדין יישמע בדלתיים פתוחות, וזאת במידה שלא תהיה התנגדות של שני הצדדים.

השופטים התייחסו גם לבקשה להתיר לפרסום עדויות שונות מהמשפט, וקבעו כי לא ניתן לפרסם את עדותן של שלוש המתלוננות בתיק וכן את עדותן של עדות "השיטה". כמו כן, הותר לפרסם את עדותם של עדים תומכים דוגמת ירון ארמוזה, מקורבה של א' ממשרד התיירות, את עדותה של ח"כ שלי יחימוביץ, וכן את מרבית עדותו של קצב עצמו, היות והדבר "יותיר בסופו של תמונה המשקפת את העדות כפי שזו נשמעה במהלך המשפט".

השופטים הבהירו שלאור העובדה כי מדובר בעמודי פרוטוקול רבים, הפרסום יותר רק לאחר מתן גזר הדין. עוד קבעו השופטים כי פתיחת הדלתיים לסירוגין בשלב הטיעונים לעונש עלולה לפגוע במתלוננות, אינה מעשית, פוגעת בפרטיותן ועלולה לחשוף את זהותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully