וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האחים המוסלמים": הישארות מובארק תקדם רפורמות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.2.2011 / 8:48

האם המפגינים במצרים חוזרים בהם מאחת מהדרישות העיקריות שלהם? בכיר ב"אחים המוסלמים" אמר: "בהתחלה התעקשנו שמובארק יעזוב מיד, אך ראינו שנוכחותו רק מזרזת קידום רפורמות"

האם האופוזיציה במצרים משנה כיוון ויורדת מהדרישה להדחה מיידית של הנשיא חוסני מובארק? בכיר בתנועת האופוזיציה המצרית "האחים המוסלמים" אמר הבוקר (שני) כי דווקא הישארותו של מובארק בתפקיד, לעת עתה, מסייעת בקידום רפורמות חוקתיות. "בהתחלה התעקשנו שמובארק יעזוב באופן מיידי, אך כשישבנו עם סגן הנשיא עומאר סלימאן ראינו שנוכחותו של מובארק רק מזרזת את קידום הרפורמות", אמר הבכיר סעד כתאתני.

בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון אמר כתאתני כי 'האחים המוסלמים' הציגו לסלימאן שורה של דרישות מצד המפגינים והוסיף כי סגן הנשיא "הודיע שהוא מקבל את כל הדרישות שלנו". לדבריו, סלימאן אמר כי למפגינים מותר להפגין "בתנאי שלא יפגעו בפעילות מוסדות המדינה".

סלימאן עצמו אמר אתמול בראיון לרשת ABC כי האופוזיציה לא תקבל יותר ממה שהוצע לה עד כה על-ידי הנשיא. "אני רוצה שהאופוזיציה תדע שבזמן המוגבל הזה, אנחנו יכולים לעשות את מה שהנשיא הציע ולא נוכל לעשות יותר", אמר.

סגן הנשיא הוסיף וטען כי הוא מאמין בדמוקרטיה וציין כי אין כל כוונה לפנות בכוח את המפגינים מכיכר תחריר. "אנחנו יכולים לומר להם רק לכו הביתה, אנחנו לא יכולים לעשות יותר מזה. לא נזיז אותם בכוח". הוא קרא למפגינים לסיים את ההפגנות ולפעול לשיקום המדינה. "כולם צריכים ללכת הביתה. אנחנו רוצים חיים נורמלים, אנחנו לא רוצים את כולם ברחובות. לכו בחזרה לעבודה. תחזירו את התיירות, תחזרו לחיים נורמלים, תצילו את הכלכלה של המדינה".

אילוסטרציה. GettyImages
אילוסטרציה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully