וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצחים והמפסידים, מאזן זמני

דן מרגלית

7.2.2011 / 7:17

הגיעה העת לערוך חשבון רווח והפסד, ואפילו מאזן זמני, לפרשת בחירת הרמטכ"ל ה-20 שהחלה בדיוק לפני שנה. אז פורסם כאילו בלשכותיהם של בנימין נתניהו ואהוד ברק דנו בהענקת שנת כהונה חמישית לגבי אשכנזי. שר הביטחון בירר את אמיתותה של השמועה אצל ראש הממשלה ופירסם הכחשה, והקרב הגדול החל. כיצד נראים מרכיביו העיקריים עתה?

• גבי אשכנזי - הפסיד פעמיים. לא זכה להארכת כהונתו אפילו ביום אחד אף שהמסמך של בועז הרפז נכתב לשם השגת יעד זה. שמו גם נקשר בהתנהלות חמורה הגובלת בחתירה תחת עליונותה של הממשלה. למרות שלפי שעה הוא נהנה מפופולריות רבה, היא עלולה להישחק ככל שיימשכו החקירות הקשורות בשמו של בן חסותו הרפז. מצד שני, אשכנזי זכה לשני הישגים בולטים - בסיכול מינוי יואב גלנט לרמטכ"ל ובפגיעה האנושה בדימויו הציבורי של אהוד ברק. בשני יעדים אלה קלע היטב למטרה.

• אהוד ברק - הצליח למנוע את הארכת כהונת אשכנזי, אבל נכשל במינוי גלנט ובתרגיל לבחירת יאיר נווה. ספג ביקורת חסרת תקדים בתקשורת הישראלית, לעיתים בנאצות. מצוי עקב כך בשפל המדרגה של מעמדו הציבורי. טעה כשלא הכין מועמד חלופי לגלנט.

• בני גנץ - הזוכה הגדול. "זוכים בלבד". פעמיים. עם התנהלות מעדנות, כראוי למי שמכונה בקרב חובשי הכומתות האדומות "הנסיך".

הרוב טרם הוכרע

• יואב גלנט - חלף בעבר על פני המשוכה של בג"ץ, ולא הבחין כי סיפור הקרקעות שלו עלול לחזור ולירות בעורפו ולהכניעו - כפי שאכן אירע. לפתע מצא את עצמו מתגונן מפני טענות המטילות דופי באופיו. מבקריו שכחו את תרומתו הגדולה לביטחון ישראל. מאיגרא רמה לבירא עמיקתא - ראה מקרוב את הארץ המובטחת והושלך לגוב האריות.

• יהודה וינשטיין - צודק או טועה - היועץ המשפטי חיזק מאוד את מעמדו. כפה על הממשלה להתייחס אליו כפוסק העליון מטעמה.

• קלמן ליבסקינד - יצא לחפש אתונות ומצא מלוכה. פירסם ב"מעריב" תחקיר בעל עניין מסוים ותו לא, שהפך להישג עיתונאי ממדרגה ראשונה.

• מיכה לינדנשטראוס - כנ"ל. צודק או טועה - מבקר המדינה חיזק מאוד את מעמדו, שממילא היה איתן. כפה את עמדתו על היועץ המשפטי, הפעם כפייה מרצון.

• בנימין נתניהו - גילה חוסר עניין שגוי בהתנהלות הפרשה ברוב חלקיה, אבל הישווה את התוצאה בחלקה הדרמטי האחרון כאשר קבע בנחישות את תוצאות ההתמודדות - לא גלנט, לא נווה, כן גנץ.

• גבי סיבוני - מי שבלשכת הרמטכ"ל שיחקו בו.

באשר למשטרה ולשב"כ ולתקשורת - ארוכה הדרך לקבוע עמדה. יש כל כך הרבה פרשות בצינור, והרוב טרם הוכרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully