וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן הזוג או חיית המחמד?

שלומי עוזיאל | צילום: Shutterstock

21.2.2011 / 15:00

שותף אהוב לחיים וגם חיית מחמד יקרה בבית אחד? אידיליה שרבים חולמים עליה ויש גם מי שמצליח להגשים אותה. אבל מה עושים במקרים שבהם חייבים לבחור רק אחד מהם. מי הולך ומי נשאר?

כלב על מיטת זוג הנראים במטושטש מאחור. ShutterStock
לפעמים זה מסתדר. זוג וכלב/ShutterStock

משאל חדש של סוכנות הידיעות איי פי, הציב שאלה קשה לבעלי חיות מחמד ברחבי אמריקה. מעל 1,500 איש (מתוכם 1,000 איש הם בעלי חיות מחמד), נשאלו "במידה ובן/בת הזוג לא היו מסתדרים עם חיית המחמד, על מי הייתם מוותרים?" התוצאות אכן מפתיעות. 84% מהנשאלים השיבו כי הם היו מוותרים בצער רב על חיית המחמד. לעומתם, 14% השיבו כי במקרה קשה כזה, בני הזוג יצטרכו ללכת. נתון מעניין מתגלה בשוני בין הנשואים לרווקים - כאשר רווקים נשאלו לגבי בחירתם, 25% מתוכם השיבו כי יעדיפו את בעל החיים. לעומתם, רק 8% מהנשואים השיבו באופן דומה. חלוקה מעניינת נוספת היא בין גברים לנשים. בנוגע לקושי ההחלטה - 40% מהנשים טוענות כי הבחירה קשה, לעומת 26% מהגברים.

בלונדינית ישנה לצד חתול. ShutterStock
"עוד לא צץ הגבר שיפריד בינינו". צעירה וחתול/ShutterStock

"החתול הוא כל אושרי"

את ולנטינה טנא, 27, תל אביב, אפשר לרשום לצד בעלי החיים. "החתול שלי הוא כל אושרי. הכל הוא עבר איתי. אהבות נכזבות, הצלחות עסקיות, משברים, נסיעות לחו"ל וכו'. אני לא אוותר עליו בעד שום דבר שבעולם. עוד לא צץ הגבר שיפריד בינינו". לשאלה - האם קרה כבר שלבן הזוג הפריעה מערכת היחסים האוהבת שלה עם החתול, היא עונה: "כנראה שלא. הם יודעים שאנחנו עסקת חבילה. למעשה אני נזכרת בבחור אחד שדווקא לחתול לא היה נוח איתו.. הוא לא הפסיק לשרוט ולנשוך אותו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"ברגעים קשים, כלב לא יעזור לך לסיים את החודש"

לעומתה, לגילה פדבה, 42, חדרה, יש הסבר שונה. "חיית מחמד זה נחמד ולעתים כיף. אך ברגעים קשים כלב לא יכול לעזור לך לסיים את החודש. בן זוג, כן". לשאלה - האם שניהם לא מסוגלים להשלים את הצרכים הכלכלים והנפשיים, היא עונה: "אולי, אך אם תתעורר בעיה בין שניהם, בצער רב אבחר בבן זוגי. בעולם של היום, כסף ובטחון כלכלי קודם לכל."

אילוסטרציה. ShutterStock
"במידה והן לא היו מסתדרות, הייתי עושה כל מה שניתן לגשר על הבעיה, לפני שהייתי נפרד לשלום מחברתי". בחור וכלבו/ShutterStock

"הכלבה שלי היא חלק מהמשפחה"

לדודו בן ארי, 32, מחיפה, אין כל ספק. "הכלבה שלי היא חלק מהמשפחה", הוא אומר. "כשקיבלתי את דיטה, בוקסרית בת חמש, היה לי ברור שאני מחויב אליה כמו לאחות. למזלי בת הזוג שלי משוגעת על עליה כמעט כמוני. במידה והן לא היו מסתדרות, הייתי עושה כל מה שניתן לגשר על הבעיה, לפני שהייתי נפרד לשלום מחברתי".

אז מה עושים? כנראה שאין תשובה כל כך ברורה. מה שבטוח הוא שבמקרה של בעיה מהותית - חלקנו יצטרך לוותר על אהבה משמעותית. על מי מוותרים ואיך, אלה שאלות שעדיף להכין את עצמנו אליהן מראש. שאלות הוויתור הן חשובות אך קשות. נכון שעל בעלי חיים לא מוותרים בשום אופן, אך מה הדין כשהאהבה האנושית שלכם היא אלרגית לחתול, או פשוט לא בנויה לחיים משותפים עם הולך על ארבע? מה אז? במי הייתם בוחרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully