וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט העליון מלצר מצא חבל תלייה בכניסה לביתו

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

6.2.2011 / 18:17

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, מצא הבוקר חבל תלייה בכניסה לבניין מגוריו, ודיווח על כך במהירות למשטרה ולמשמר בית המשפט. בעקבות המקרה הוצמדה לו אבטחה אישית

שופט בית העליון, חנן מלצר, מצא היום (ראשון) חבל תלייה ברחבת הכניסה לבניין מגוריו בתל אביב. הוא יידע על כך את משמר בית המשפט, וכמו כן הוגשה תלונה למשטרת תל אביב שפתחה בחקירה. בעקבות כך החליטה הנהלת בתי המשפט להציב לו אבטחה אישית. מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "איננו מוסרים פרטים בנושא זה".

מלצר, בן 59, מונה לפני כ-3.5 שנים לבית המשפט העליון, והוא אחד משני עורכי דין הפרטיים שמכהנים כשופטי בית המשפט העליון. מלצר הוא בעל 30 שנות קריירה כעורך דין, ומשמש גם מרצה למשפטים באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בר אילן. זו הפעם הראשונה בה ישנו דיווח על איום על מלצר. כמו כן, לא ידוע על תיק ספציפי בגינו עשוי היה מלצר להיות מאוים - אם כי כל שופטי בית המשפט העליון עוסקים בדרך קבע בתיקים רגישים, ביניהם גם כאלה העוסקים במשפחות הפשע.

מלצר נחשב למומחה למשפט מינהלי, ומרבה לשפוט בתיקים כלכליים. אולם, במהלך כהונתו ישב לא אחת בתיקים שזכו לתהודה ציבורית רבה, ובין השאר היה אחד השופטים שדן בעתירה לחייב את בית הספר לבנות ביישוב עמנואל לבטל את ההפרדה בין אשכנזיות לספרדיות, וכן היה חלק מההרכב שחייב את עיריית ירושלים לתקצב את "הבית הפתוח" של הקהילה ההומו-לסבית בעיר.

"התפוררות הדמוקרטיה"

בשנים האחרונות ישנה מגמת עלייה ניכרת באלימות כלפי שופטים. בשנת 2004 נורה השופט עדי אזר מחוץ לביתו שברמת השרון. במעשה הורשעו שנתיים לאחר מכן יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני. השופטים קבעו שזוזיאשווילי הזמין את הרצח, לאחר שכל בקשותיו לעריכת משפט חוזר נדחו.

"האיום על שופטים הוא תחילת התפוררותה של הדמוקרטיה, הוא עלול להביא לניצחונם של הרעים, לניצחון הפשע על הסדר החברתי", אמרה נשיאת בית משפט העליון דורית ביניש בעבר בהתייחסותה לנושא. ביניש עצמה סבלה גם היא מתקיפה, כאשר בחודש ינואר הושלכה לעברה נעל בעת דיון בתיק גירושים בית המשפט העליון, ע"י פיני כהן, שהורשע בתקיפה שגורמת חבלה של ממש ובביזוי בית המשפט, ונענש בשלוש שנות מאסר שקוצרו לאחר מכן לשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully