וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת טירקל תדון השבוע במינוי גנץ לרמטכ"ל

6.2.2011 / 16:49

הוועדה למינוי בכירים תדון ביום שלישי במינויו האלוף בני גנץ, ותפרסם את חוות דעתה עד יום שני הבא. לדברי רה"מ, החשיבות העיקרית כעת היא לשמור על היציבות בצה"ל

רויטרס

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר , שי מכלוף ,רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: יאיר דניאל)

ועדת טירקל למינויים בכירים הודיעה היום (ראשון) כי תתכנס בימים שלישי ורביעי השבוע, ותדון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל גבי אשכנזי והמועמד לתפקיד הרמטכ"ל, האלוף בני גנץ. הודעת הוועדה הגיעה לאחר ששר הביטחון וראש הממשלה המליצו על מועמדותו של גנץ לתפקיד. ברשותה של ועדת טירקל מספר ימים בודדים להגיש את חוות דעתה, שכן חילופי התפקידים אמורים להתבצע ביום שני הבא.

"מעבר לשאלה הערכית, אנחנו צריכים לשאול עצמנו מה יקרה אם אנחנו ממשיכים בתהליך הזה. היום קורה משהו, הדבר הראשון הוא שהקרקע נעה מתחת לרגלינו, אותה אי יציבות אזורית משליכה במישרין על ישראל", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. "במקביל, יש סחרור שיכול להביא למחול שדים שאינו מסתיים. השילוב של שני הדברים האלה הוא דבר רע לישראל ולבטחונה, ולכן צריך לשים קץ ולהחזיר את הוודאות מהפיקוד העליון של צה"ל. זה הדבר העיקרי שעומד לנגד עיניי".

מוקדם יותר היום החליטה הממשלה לבטל באופן סופי את מינויו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. שר התשתיות, עוזי לנדאו, היה השר היחיד שהתנגד להחלטה.

מחול שדים שאינו מסתיים

ראש הממשלה סיפר לשרים כי למרות השמועות לפיהן הוא ושר הביטחון "פיטרו את גלנט תוך כדי שהוא התראיין", הוא עידכן מראש את האלוף יואב גלנט. לאחר שגמלה בלבו ההחלטה הוא גם שוחח גם עם המועמדים הנוספים - האלופים גדי אייזנקוט ויאיר נוה. לדבריו, "רוויתי נחת מהשיחות שקיימתי עימם ומההבנה המשותפת שחייבים להגיע להכרעה ולהחלטה בנושא. אותה שלישייה שלמה עם ההחלטה. כולם מבינים שיש לשים לדבר הזה סוף".

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, הבהיר את עמדתו בנושא מינוי האלוף גלנט בישיבת הממשלה. לדבריו, "אמרתי גם בכתב וגם בעל פה שבמינוי הזה טמונים קשיים ממשיים. הסיכויים שלנו בבג"ץ רחוקים מלהיות טובים ומשכנעים. זו היתה עמדתי ודומני שחובתי להביא אותה בפניכם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully