וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה ביטלה את מינוי גלנט לרמטכ"ל

פנחס וולף

6.2.2011 / 13:34

הממשלה ביטלה את מינויו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. שר התשתיות, עוזי לנדאו, היה השר היחיד שהתנגד להחלטה. השרים יאשרו את מינוי גנץ בכפוף לבדיקת ועדת טירקל

רויטרס

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, שי מכלוף, רויטרס. קריינות: אביב אברמוביץ'. עריכה: יאיר דניאל)

הממשלה החליטה בצהריים (ראשון) לבטל את מינויו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. שר התשתיות, עוזי לנדאו, היה השר היחיד שהתנגד להחלטה. שר הביטחון, אהוד ברק, מסר כי בכוונתו להביא לאישורה של הממשלה את מינויו של גנץ לתפקיד הרמטכ"ל, בכפוף לבדיקתה של ועדת טירקל.

בכל מקרה, הממשלה תיאלץ להמתין לתוצאות הדיון בבג"ץ בעוד יומיים לפני שתמשיך בקידום מינויו של גנץ. מוקדם יותר היום דחה בג"ץ את בקשתו של גלנט להוציא צו ביניים שיאסור על דיון במינוי הרמטכ"ל החדש. יחד עם זאת, השופט אליקים רובינשטיין קבע כי ביום שלישי יתקיים דיון בעתירה שהגיש גלנט וכי יש להודיע ליועץ המשפטי לממשלה ולשרים הנוגעים בדבר כי העתירה עדיין עומדת.

ברק אמר בדיון, כי "מדובר בהחלטה לא קלה, אולם בנסיבות המיוחדות היא מתחייבת ואני ממליץ שנקבל אותה. במציאות בה חבר בממשלה אומר על אלוף מכהן בצה"ל כי הוא מאפיונר, זה דבר לא ראוי בעליל ואנחנו חייבים לרסן את עצמנו. אנחנו, השרים, נושאים באחריות קולקטיבית ועומדים איתה יחד מול הציבור. מתחייב מכך סגנון של התבטאויות גם בשיח בינינו וגם בהתבטאויות בחוץ כשיש מחלוקות".

לפני החלטת בג"ץ בעניין העתירה שהגיש גלנט, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למינוי הצפוי של האלוף גנץ. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "יציבותו של צה"ל תמיד חשובה, אך היא חשובה שבעתיים לאור הזעזועים העמוקים הפוקדים את אזורנו. לכן החלטתי להכריע בדבר מינוי הרמטכ"ל. אני מבקש להביע הערכה רבה לאלוף גלנט, מפקד ולוחם מוכשר, עתיר ניסיון. בשבועות האחרונים הוא חווה חוויות לא פשוטות ואני מבין את גודל אכזבתו. זה טבעי ואנושי, אך בנסיבות שנוצרו חובתי לקבל החלטות ברורות שיסירו את עננת אי-הוודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully