וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לא מוותר: עתר לבג"ץ נגד ביטול מינויו לרמטכ"ל

6.2.2011 / 9:26

האלוף יואב גלנט עתר לבג"ץ נגד היועמ"ש יהודה וינשטיין והממשלה, בדרישה להשהות את ההחלטה לבטל את מינויו לרמטכ"ל, על מנת שוועדת טירקל תדון שוב במינוי

האלוף יואב גלנט עתר הבוקר (ראשון) לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין והממשלה, בדרישה להשהות את ההחלטה לבטל את לבטל את מינויו לרמטכ"ל. בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שירה דונביץ ופרופ' מנחם מאוטנר, דורש גלנט משופטי בג"ץ להוציא צו ביניים להקפאת הליך המינוי, על מנת לאפשר לוועדת טירקל לדון בשנית במועמדותו. למעשה מבקש גלנט מבית המשפט, להורות לוועדת טירקל לדון בעניינו במקביל לדיון שייעשה בעניינו של המיועד לתפקיד, האלוף בני גנץ.

גלנט מדגיש בעתירתו כי בקשתו הינה שעניינו יובא בפני ועדת טירקל מבלי לפגוע בהצגתו של כל מועמד אחר לתפקיד. בעתירה מצוין עוד כי בכך תוכל ועדת טירקל לבחון בו זמנית, בתוך ימים ספורים הן את ההמלצה לגביו, והן את עניינו של המועמד או המועמדים האחרים, באופן שיאפשר כניסה של הרמטכ"ל החדש לתפקידעו במועד.

בסביבתו של גלנט אמרו הבוקר כי העתירה הוגשה בהתבסס על הטיעון המשפטי שרק לוועדת טירקל יש את הסמכות המשפטית לדון בשאלות של כשרות ואי-כשרות של מועמדים לתפקידים בכירים, וכי אין בכוונת העתירה לעצור את הליך מינוי הרמטכ"ל. תכלית העתירה היא לאפשר הבאת עניינו של גלנט לוועדת טירקל על מנת שהיא תקבע את שאלת הכשרות או אי-הכשרות שלו.

בתגובה לעתירה, הפרקליטות ביקשה לדחות את בקשתו של האלוף גלנט וזאת כדי שיהיה אפשר כבר היום לקיים דיון בממשלה בנושא מינוי הרמטכ"ל. בתשובת המדינה לעתירה נכתב כי "העברת עניינו של גלנט לוועדת טירקל יחד עם מועמדים אחרים כפי שהוא מבקש, משמעותה יצירת אי ודאות ממשית וקשה ביותר בשאלת זהותו של הרמטכ"ל הבא".

עוד נכתב בעתירה כי "עמדת ראש הממשלה ושר הביטחון היא שיש להימנע ממצב בו זהות הרמטכ"ל לא תיקבע בפועל עוד היום. ועדת טירקל נועדה להבטיח את טוהר המידות של מועמדים לתפקידים בכירים, אולם ברגע שהממשלה החליטה שלא מדובר במינוי ראוי, אין צורך להסביר את הנושא לוועדה. הוועדה נועדה לסייע לממשלה לקבל החלטה, אולם ברגע שההחלטה כבר התקבלה, אין מקום שבית המשפט יתערב ויבקש לשנותה".

"עשו לי משפט שדה"

גלנט, שמינויו לרמטכ"ל נפסל בשבוע שעבר, העניק ביום שישי ראיונות לשלושת ערוצי הטלוויזיה בהם אמר: "אני לא מועמד, אני מיועד. מי שנבחר, סוכם וישנה החלטת ממשלה תקפה לגביו. אני סיימתי חפיפה ומתכוון להתחיל את תפקידי כרמטכ"ל ב-14 בפברואר. הממשלה החליטה על מינוי, והיא היחידה המוסמכת להחליט על ביטולו".

גלנט תקף בסוף השבוע במילים חריפות את ההתנהלות נגדו, ובייחוד את כלי התקשורת. "עשו לי משפט שדה בתקשורת במסע מתוזמן ומתוזמר", האשים. "האשימו אותי שאני מאפיונר, כמו בארגון פשע - והם שותקים".

בתגובה שהגיש בשבוע שעבר לבג"ץ, בנוגע לעתירה של התנועה הירוקה נגד מינויו, כתב גלנט כי קשה להבין מדוע גם היועץ המשפטי לממשלה וגם מבקר המדינה קיימו בדיקה מקבילה ביחס לאותן תלונות. בנוסף כתב גלנט כי "כשמתקבעים כללי משחק של משפט שדה, לא ניתן עוד להשיב כללי דיון ראוי על כנם".

"בדיקה מקבילה כזו - באותה תלונה ולאותה תכלית - מוליכה לפגיעה הדדית של הגופים הבוחנים". הוא הוסיף כי בין המבקר ליועץ נוצרה "תחרות", שלדבריו "מוליכה לביזוי הדדי ולפגיעה באמינות של המוסד שבדיקתו 'הפסידה' באותה תחרות".

ההחלטה לבטל את מינויו של גלנט התקבלה בשבוע שעבר על ידי ראש הממשלה הביטחון. ההחלטה התקבלה בעקבות התשובה שמסר מוקדם יותר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע לעתירות שהוגשו נגד מינוי של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. עו"ד וינשטיין מסר לבג"ץ כי "קיימים קשיים משמעותיים באשר לסבירותה של ההחלטה למנות את האלוף יואב גלנט לתפקיד רמטכ"ל וכי קיים ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר בעינה את ההחלטה בדבר המינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully