וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יחליטו אם למנוע מרוכבים לחבוש קסדות חצי

פנחס וולף

6.2.2011 / 0:50

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת "חוק אבי כהן", לפיה ייאסר על רוכבי הקטנועים והאופנועים לחבוש קסדות חצי. יוזם החוק איתן כבל לוואלה! חדשות: מטרת החוק היא להציל חיים

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) ב"חוק אבי כהן". על פי הצעת החוק של ח"כ איתן כבל (העבודה), "חצי קסדות" יוצאו אל מחוץ לחוק, ורוכבי הקטנועים והאופנועים יוכלו לחבוש קסדה שתגן על רוב שטח הראש שלהם, כלומר לפחות קסדת שלושת-רבעי. כבל אמר אמש לוואלה! חדשות כי יזם את הצעת החוק בעקבות התאונה שהתרחשה בדצמבר 2010, בה נפצע אנושות, ואחר כך נפטר, כדורגלן העבר אבי כהן.

לדברי כבל, "היום ברור שאילו אבי כהן היה חובש קסדה אחרת, אולי אולי הוא היה מציל את חייו. ככל שהחוק יגרום לכך שחבישת קסדה לא בטיחותית תהיה אסורה, כך נציל חיי אדם. מדובר בהצעת חוק המיועדת נטו להצלת חיים".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "תאונות הדרכים הפכו לרעה חולה מזה זמן רב, ולכן יש לעשות כל שניתן על מנת להגן על הנהגים, הנוסעים והולכי רגל, בפרט כאשר קיימים אמצעי מיגון פשוטים המגנים על בני האדם. לפי תקנות התעבורה הקיימות, מותר לחבוש קסדה המגנה רק על חלקו העליון של הראש, ולא על אחורי הראש והעורף, אזורים אשר פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית".

שימוע למועמד לנשיאות המדינה

ועדת השרים לחקיקה גם תדון בתיקון לחוק יסוד נשיא המדינה, בעקבות פרשת הנשיא לשעבר משה קצב. על פי הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), כל מועמד לנשיאות יוזמן לשימוע בפני ועדת הכנסת, בו יידרש להשיב על שאלות ולהציג מסמכים הנוגעים להתאמתו לכהן בתפקיד.

"מתחילת החקירה, לאורך כל הפרשה ובעיקר לאחר הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינו של הנשיא לשעבר, משה קצב, מתברר כי אנשים רבים, וביניהם אנשי תקשורת ידעו על קיומן של טענות ביחס להתנהלותו של מר קצב אשר נכון היה כי תובאנה לידיעת הציבור ותיבחנה מבעוד מועד", נכתב בדברי ההסבר להצעה. "יש לקוות כי במהלך שימוע כזה יצופו ויעלו סוגיות שונות, הן על ידי חברי כנסת והן על ידי הציבור, שהמועמדים לנשיאות יצטרכו להשיב עליהן, בין היתר גם בעניינים אישיים, וכך יובאו גם לידיעת חברי הכנסת הבוחרים והציבור הרחב".

הצעת חוק נוספת שתעלה לדיון בוועדה, של ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) מבקשת לקבוע כי, "ירושלים היא בירת מדינת ישראל והעם היהודי". אלדד נימק את ההצעה בכך שמטרתה "לבטא את מרכזיותה של ירושלים בחיי מדינת ישראל והעם היהודי ולחזק את אחיזתו של העם היהודי בירושלים המאוחדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully