וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס שנמלט מהכלא במצרים חזר לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.2.2011 / 22:03

איימן נופל, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס במרכז הרצועה, שב לביתו לאחר שהצליח להימלט מבית כלא במצרים. אלפי בני אדם קיבלו את פניו וירו באוויר לאות שמחה

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס במרכז הרצועה, איימן נופל, ששהה בשלוש השנים האחרונות בכלא המצרי, הגיע הערב (שבת) לביתו במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה לאחר שהצליח להימלט מהכלא במצרים על רקע המהומות במדינה. אלפי בני אדם קיבלו את פניו של נופל וירו באוויר לאות שמחה. נופל מצטרף אל מספר אסירים פלסטינים נוספים שהצליחו לברוח מהכלא במצרים בחסות המהומות והאנרכיה ששררה שם בשבוע האחרון.

איימן נופל הוא האסיר הפלסטיני המפורסם והבכיר ביותר ששהה בכלא המצרי. הוא נעצר ב-2008 כשפלש למצרים לאחר שגדר הגבול המצרית ברפיח פוצצה. המצרים האשימו את נופל בניסיון לתכנן פיגועים במדינה ובמשך שלוש השנים האחרונות לא שעו לבקשתו של חמאס לשחררו מהכלא. התעקשותה של מצרים לא לשחררו מהכלא עוררה מתיחות קשה בינה לבין חמאס.

ביולי 2008 אף הודיע חמאס כי לא יסכים לחדש את המשא ומתן לשחרור גלעד שליט לפני שמצרים תשחרר את נופל מהכלא. "לא הגיוני שמצרים מתווכת למען שחרורו של שליט בזמן שהיא מחזיקה במעצר שלושה פעילי חמאס", אמרו מקורות בחמאס לעיתון ערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully