וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: חמינאי חצה את כל הקווים אדומים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.2.2011 / 16:57

התייחסותו של המנהיג העליון באירן, עלי חמינאי, למהומות במצרים עוררו את זעמה של קהיר. שר החוץ המצרי אבו אל רייט: ”יש לגנות את דברי חמינאי שעברו כל גבול בעיסוק בנושאים פנים-מצריים”

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר היום (שבת) כי המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, "חצה את כל הקווים האדומים" בכך שהתערב בענייניה הפנימיים של מצרים.

"תקוותיו של חמינאי לכונן מזרח תיכון איסלמי בהובלת אירן חושפות מה המדינה הזו באמת רוצה לעשות באזור. יש לגנות את דברי חמינאי", אמר אבו אל-רייט.

שר החוץ המצרי הוסיף כי דבריו של חמינאי מעידים על מידת העוינות של אירן כלפי מצרים: "דבריו של חמינאי ראויים לגינוי משום שהם עברו כל גבול בעיסק האירני בנושאי פנים מצריים, מתוך הסתכלות עוינת. ההצהרות הללו חשובות ואנו קוראים לכולם בזירה הבינלאומית לקחת אותן לתשומת הלב".

קצפה של מצרים יצא על דבריו של חמינאי אתמול במהלך תפילות יום השישי. השליט האירני אמר לאחר התפילו כי ההפגנות במצרים הן סימן ל'התעוררות איסלמית' שמושפעת מהמהפכה האירנית ב1979. "האירועים בימים אלו בצפון אפריקה- טוניסיה ומצרים ומדינות נוספות, מסמנים עבורנו התעוררות איסלמית שמגיעה בעקבות המהפכה האירנית, שתוביל למהפכה איסלמית במדינות ערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully