וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ונתניהו בחרו בגנץ לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל

5.2.2011 / 21:18

בתום התייעצות בין ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק, בחרו השניים באלוף בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל. בתגובה להכרזה על בחירתו אמר גנץ: "אני מרגיש טוב מאד"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל)

שר הביטחון אהוד ברק ימליץ על סגן הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. ברק וראש הממשלה בנימין נתניהו גיבשו את עמדתם בנושא במהלך סוף השבוע, לאחר שברק קיים שיחה עם גנץ וכן המועמדים האחרים לתפקיד, סגן הרמטכ"ל המכהן יאיר נוה ואלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט.

"אנו רואים חשיבות רבה בשעה זו לסלק את אי הוודאות לגבי מינוי הרמטכ"ל ולייצב את המערכת הצבאית על ידי מינוי רמטכ"ל שינהיג את צה"ל אל מול האתגרים שלפנינו", הודיעו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק. המינוי טעון עדיין את אישור הממשלה ו-ועדת טירקל.

ביציאה מביתו הערב בראש העין, אמר גנץ בתגובה להכרזה על הבחירה בו לתפקיד הרמטכ"ל כי הוא "מרגיש טוב מאד". הוא סירב להשיב לשאלות העיתונאים.

בכוונת ברק להעביר את ההחלטה למנות את גנץ לתפקיד לידי ועדת טירקל כבר בימים הקרובים, ורק לאחר שהמינוי ייקבל את אישור הוועדה הוא יועבר גם לאישור המממשלה שצפויה להתכנס עוד בהמשך השבוע לישיבה מיוחדת בנושא. לחילופין, ייתכן שהמינוי יאושר בהצבעה טלפונית.

בשלב זה נראה כי סגן הרמטכ"ל יאיר נוה יישאר בתפקידו ואינו מתכוון לפרוש, אולם לא ברור כיצד ייפעל אייזנקוט, אשר לו זו הפעם השניה בו הוא מפסיד בהתמודדות לתפקיד הרמטכ"ל.


עדכון ראשון: 14:12.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully