וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח וואלה! לקהיר: "שקט מתוח בכיכר תחריר"

נדב נויהוז, שליח וואלה! חדשות לקהיר

5.2.2011 / 12:32

אלפי בני אדם החלו לזרום עם עלות השחר לכיכר המרכזית של קהיר. המפגינים חוששים כי הצבא יסיר את המחסומים שהוצבו בכיכר, מה שיאפשר לתומכי הנשיא להתעמת עמם

גשם יורד בכיכר תחריר הבוקר (שבת), והכיכר שקטה מאוד בינתיים. כמה מאות בילו כאן את הלילה, וכמה אלפים הגיעו לכאן עם אור ראשון. שמועות בכיכר שהיום הצבא יוריד את המחסומים שהוא הציב במקום אחרי המהומות האלימות של יום רביעי. מפגיני האופוזיציה חוששים מאוד מאופציה כזו, כי המחסומים מנעו מתומכי מובארק לחזור לכיכר ולהשתמש באלימות. במהלך הלילה ישנו המפגינים על המחסומים, כדי למנוע מהצבא לפנות אותם.

ונראה שהמפגינים ייאלצו להישאר בכיכר עוד זמן רב לאור התעקשות הנשיא שלא לפנות את כסאו, חרף הפצרות מנהיגים רבים בעולם. הבוקר, הנשיא המצרי אמר כי איננו מתכוון לעזוב את תפקידו לפני הבחירות בספטמבר. מובארק שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וניסה להסביר לו את התעקשותו להישאר בתפקיד: "אינך מבין את התרבות המצרית ומה יקרה אם אפרוש עכשיו". מובארק בן ה-82 אמר בשבוע האחרון כי ימשיך בלהחזיק בתפקיד עד הבחירות בכדי לשמור על יציבות המשטר והזהיר כי עזיבתו בטרם עת תביא לכאוס ברחבי מצרים.

אתמול הוכרז במצרים "יום סילוק מובארק", וההמונים שוב יצאו לרחובות, אם כי האלימות והכאוס התמתנו מעט. לכיכר א-תחריר שבקהיר הגיעו, לפי דיווח של מארגני ההפגנה, שני מיליון בני אדם, אולם בדיווחים של רשתות הטלוויזיה הערביות נאמר כי בכיכר שוהים כמיליון בני אדם. בהפגנה הגדולה נראו זה לצד זה מפגינים מוסלמים ונוצרים. הפגנות התקיימו גם בערים אחרות במצרים ורשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי חצי מיליון איש מפגינים בעיר מנסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully