וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוצע ניסיון התנקשות בסלימאן, מאבטחיו נהרגו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.2.2011 / 10:55

על פי הדיווח ב"פוקס-ניוז", לאחר מינויו של עומאר סלימאן לסגן הנשיא המצרי, בוצע ניסיון התנקשות בו במהלכו נהרגו שניים ממאבטחיו. גורם ביטחוני מצרי הכחיש את הדיווח

בימים האחרונים בוצע ניסיון חיסול כושל של סגן נשיא מצרים, עומאר סלימאן – כך מדווחת הבוקר (שבת) רשת "פוקס ניוז" האמריקאית. על פי הדיווח, שניים משומרי ראשו של סלימאן נהרגו במהלך הניסיון לפגוע בו. גורם רשמי בבית הלבן אישר את הדיווח לפיו ניסיון התנקשות בסלימאן אירע לאחר מינויו לסגן הנשיא ב-29 בינואר. עם זאת, גורם ביטחוני בכיר במצרים הכחיש את הדיווח ברשת האמריקאית.

הגורם תיאר זאת כמתקפה מאורגנת על השיירה של סלימאן. עם זאת, דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, סירב להתייחס לנושא, "אני לא מתכוון לדבר על כך", השיב כשנשאל על הנושא על ידי הרשת האמריקאית.

עומאר סלימאן בן ה-75 מונה כאמור בשבוע שעבר על ידי הנשיא חוסני מובארק לתפקיד סגן הנשיא, לאחר 30 שנים בהם תיפקד הנשיא ללא סגן. סלימאן החזיק באחד התפקידים החזקים במצרים – ראש שירותי המודיעין, ונחשב למקורבו של הנשיא.

מינויו לתפקיד נועד בראש ובראשונה להרגיע את המפגינים ברחובות מצרים ולהעיד לכאורה על שינוי שלטוני בפתח. עם זאת, אם הדיווחים מדויקים, הרי שישנם גורמים המעוניינים בסילוק סלימאן, שצבר לעצמו אויבים רבים מתפקידיו הקודמים, מהתמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully