וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבלייר: "נקדם הצמיחה הכלכלית ברשות"

פנחס וולף

4.2.2011 / 17:25

ראש הממשלה נפגש היום עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, ושוחח עמו על המו"מ עם הפלסטינים, הפיתוח הכלכלי ברשות ואספקת הגז לישראל לנוכח המהומות במצרים

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (שישי) בלשכתו בירושלים עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, לקראת כינוס הקוורטט שייערך מחר. השניים שוחחו על נושא היציבות באזור, האחריות הישראלית לתשתיות בעזה, וכן על נושא קידוחי הגז – בייחוד לנוכח המהומות במצרים.

נתניהו אמר כי "עלינו לקדם את הפיתוח הכלכלי והצמיחה הכלכלית אצל הפלסטינים, זה טוב לנו וטוב להם". ראש הממשלה ציין גם כי "ישראל מקדמת שורה של פרויקטים בינלאומיים בביוב, בחשמל ובמים. אך השוק הזה לא יושג רק על ידי קידום השלום הכלכלי, הוא יושג על ידי ניהול משא ומתן לשלום מדיני, ואני מקווה שאבו מאזן ייענה לקריאתי". נתניהו התייחס למהומות במצרים ואמר כי "ברור היום למה אני מתעקש כל כך על מרכיבי הביטחון בשלום, משום שההסדר שאנחנו צריכים להגיע אליו צריך לקחת בחשבון לא רק את המצב היום, אלא את המצב שיכול להתהוות גם מחר".

"בייחוד בשעה זו, יש לשפר את תנאי החיים של הפלסטינים"

בהמשך התייחס נתניהו גם לסוגיית קידוחי הגז, ואמר כי "ידוע שבטווח הארוך, בתוך עשור, יהיו לנו את שדות תמר ולוויתן, אבל היום אנחנו עדיין תלויים באספקת גז ממקורות מוגבלים, בעיקר ממצרים, לכן חשוב לנו בטווח הביניים לפתח מקורות גז נוספים". נתניהו התייחס לעובדה כי קיימים שני שדות גז, ישראלי ופלסטיני, הצמודים זה לזה, והציע כי התמלוגים מהשדה הישראלי יועברו לישראל והתמלוגים מהפלסטיני יועברו לרשות הפלסטינית.

בלייר אמר כי "נוכח האירועים באזור, והיעדר משא ומתן ישיר, חשוב במיוחד להמשיך ולעשות כל מה שניתן כדי לשפר את תנאי החיים של העם הפלסטיני בתקופה זו. אני מרוצה מחבילת הצעדים עליה הסכמנו היום עם ממשלת ישראל". בלייר התייחס, בין היתר, לפרויקט להפקת שדה הגז הימי בעזה, הקמת תחנת הכוח ברצועה, אישור פרויקטי בנייה, וכן הרחבת הנוכחות הביטחונית של הרשות הפלסטינית באזורי B. עם זאת, ציין ראש ממשלת בריטניה לשעבר כי "כל זאת אינו תחליף לתהליך שלום אמין, ואני מקווה שהוא יחל בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully