וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בצה"ל: "חייבים לייצב את המערכת"

בעקבות הטלטלות בבחירת הרמטכ"ל והודעת היועמ"ש כי יש לבחון חקירה בנוגע למסמך הרפז, בצה"ל נשמעים קולות מיאוס, המודאגים מההשלכות. "אנשים מתנהגים כאילו אין לנו צבא לנהל"

"אם הצבא שוב ייכנס לטלטלה עם חקירת משטרה נוספת, משהו לא טוב יעבור עלינו. חייבים לייצב את המערכת ולעשות בדק בית". כך אומרים הבוקר (שישי) קצינים בצה"ל, בעקבות התפתחויות האחרונות הנוגעות להחלטת היועץ המשפטי להמליץ על בחינת חקירה פלילית הקשורה לפרשת מסמך הרפז.

קצינים רבים בצה"ל שעוקבים אחר ההתפתחויות, הן בפרשת הרמטכ"ל והן בפרשת הרפז, כבר מתקשים להבין מי נגד מי. "אנשים מתנהגים כאילו אין לנו צבא לנהל", סיפר קצין במערך השדה, "אם יבחרו רמטכ"ל, צריך שדבר ראשון יעשה סדר. הציבור מסתכל עלינו ונותן בנו אמון, אבל אסור לנו לחשוב שזה יישאר כך".

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה אמש על קיום בדיקה שתקבע האם יש תשתית ראייתית לפתיחת חקירה פלילית בנושא "מסמך הרפז", בעקבות חשדות שעלו במסגרת בדיקת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס. כך על פי הודעת משרד המשפטים. את הבדיקה יבצע צוות משולב של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, בהובלת המשטרה. צו איסור פרסום ל-30 יום הוצא על מהות החשדות וזהות החשודים.

"מצב לא טוב"

בצה"ל הופתעו לשמוע על האפשרות שתפתח חקירה פלילית, אולם לאור הדיווחים האחרונים ואמירותיו של שר הביטחון כנגד הרמטכ"ל, היו גם כאלה שהעריכו כי פרשת הרפז עוד תשוב. כזכור, בראיונות שהעניק לערוצי הטלוויזיה, אמר ברק כי מסמך הרפז "השאיר עננה מעל המטה הכללי שדורשת בדיקה עד הסוף".

הקצינים ניזונים כעת בעיקר משמועות על המעורבים בפרשה החדשה-ישנה, ועל מה היא נסובה הפעם. עיקר הניחושים נוגעים לצמרת הצבא בפרשה, ועד כמה היא השפיעה, אם בכלל, על החלטת שר הביטחון שלא להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי. "כל הפרשות הללו מעמידות אותנו במצב לא טוב", אמר קצין בכיר, "על הרמטכ"ל הבא, מי שזה לא יהיה, לייצב את המערכת ולצלול היישר לאתגרים שעומדים מולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully