וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי רווחה: "עליית מחיר הלחם היא קטסטרופה"

3.2.2011 / 21:45

מנהלי אגפי רווחה ועובדים סוציאלים מתחו ביקורת חריפה על העלייה הצפויה במחירי הלחם והזהירו כי הדבר עלול להוביל לפגיעה אנושה בשכבות החלשות. "איך אפשר לחיות עם מחירים כאלה?"

מנהלי אגפי רווחה ועובדים סוציאליים מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה על הכוונה להעלות את מחיר הלחם שבפיקוח. לדבריהם, הדבר יפגע באוכלוסיות החלשות, ויהפוך את העניים לעניים יותר. מחירי הלחם שבפיקוח יעלו החל מיום שלישי הקרוב בשיעור של 3.33%. מחירו של לחם אחיד כהה יעמוד לאחר ההתייקרות על 4.92 שקלים (עלייה של 12 אגורות).

מנהלת אגף הרווחה בעיריית תל אביב, דורית אלטשולר, כינתה את עליית המחירים "קטסטרופה". לדבריה, "דלק, מים ולחם, הכל עולה ועולה ולאנשים אין כסף לתרופות". מנהלת אגף הרווחה בעיריית נצרת עילית, ליאורה לורי אמרה כי הדבר יפגע בעיקר במשפחות החד הוריות: "10% מהמשפחות אצלנו הן חד הוריות. משפחות שעיקר קיומן הפיזי מתבסס על מוצרי יסוד, יחשבו כעת פעמיים בטרם ישביעו את תאבונם".

מנהלת אגף הרווחה בעיריית רחובות, אירית שפריס, הוסיפה כי החל מהשבוע הבא "העניים יהיו יותר עניים. אנשים שמקבלים הבטחת הכנסה בגובה של 1,750 שקלים צריכים לשלם חשמל, מים וארנונה עוד לפני שקנו את כיכר הלחם הראשונה. אותם אנשים שסל המזון שלהם נבנה על מוצרים בסיסיים יהיו רעבים יותר. אנחנו מאוד מוטרדים מעליית מחירי הלחם מפני שללא ספק היא תגרור אחריה עליות מחירים נוספות. אולי יש מישהו שיסביר לנו ולאנשים שאנחנו מטפלים בהם איך אפשר לחיות עם מחירים כאלה?", שאלה שיפריס.

יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים, איציק פרי, סבור כי את תוצאות עליית מחירי הלחם, כמו גם עליית מחירי המים והדלק, נראה בבירור בדו"ח העוני הבא כאשר אלפי משפחות יתווספו אל מעגל העוני, "נוכח מדיניות בלתי מתחשבת והגיונית של הממשלה הפוגעת שוב ושוב בשכבות החלשות ביותר. לחם ומים הם מוצרים בסיסיים ואם הממשלה לא מבינה זאת אולי כדאי שתלך ותראה את התורים הארוכים בבתי התמחוי של אנשים המבקשים פת לחם ומעט מים", אמר פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully