וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: המדינה לא תערער על זיכויו של הנגבי

3.2.2011 / 19:55

היועמ"ש יהודה וינשטיין החליט שלא להגיש ערעור על החלטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים, שלא להעניק לפרקליטות הארכת מועד להגשת ערעור נגד זיכויו של צחי הנגבי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט הערב (חמישי) שלא להגיש ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שלא להעניק לפרקליטות הארכת מועד להגשת ערעור נגד זיכויו של צחי הנגבי. בעקבות זאת, המדינה תחזור בה גם מהערעור שהוגש על זיכויו של מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה לשעבר, שמואל הרשקוביץ, שהואשם אף הוא בפרשה.

הנגבי זוכה ברוב דעות בבית משפט השלום בירושלים מהאשמות של שוחד בחירות, לאחר ששופט אחד סבר שיש להרשיעו בעבירות ביחס למינויים שביצע בתקופת כהונתו כשר לאיכות הסביבה, שופט שני סבר שיש לזכותו ואילו שופט שלישי קבע שהנגבי אכן ביצע את העבירות, אך החליט לזכותו בשל הגנה מן הצדק, מכיוון שלא הוגשו כתבי אישום דומים נגדש שרים אחרים שהיו מעורבים במינויים פוליטיים.

זמן קצר לאחר הזיכוי החלקי של הנגבי הגישה הפרקליטות ערעור על זיכויו המלא של הרשקוביץ. הנגבי הורשע בעבירה של עדות שקר, ובפרקליטות התכוונו להגיש ערעור לאחר פסק הדין במשפטו, מכיוון שזיכויו העלה סוגיות עקרוניות לגבי שאלת ההגנה מן הצדק. אולם, בטרם הוגש הערעור פרצה שביתת הפרקליטים, ולכן לא הוגש הערעור בזמן.

יום לאחר שהסתיימה השביתה, פנתה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לקבל ארכה להגשת הערעור, אולם לפני כשבועיים דחתה נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד, את הבקשה. "השביתה אינה בגדר אירוע בלתי ניתן לשפיטה, אשר לא ניתן לצפותו מראש", כתבה בהחלטתה, "הימנעות המדינה מלהגיש את הערעור במועדו מקורה בבחירה של הגורמים המוסמכים לדבר שלקחו בחשבון את כל ההשלכות של החלטתם".

הערב פרסם משרד המשפטים הודעה, לפיה לאחר שקיים היום דיון עם פרקליט המדינה משה לדור, ופרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל, והפרקליטים שייצגו בתיק, הוחלט שלא לערער על החלטתה של השופטת ארד. מכיוון שהפרקליטות אינה מערערת על זיכויו של הנגבי, הוחלט גם למשוך את הערעור שהוגש בעניינו של הרשקוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully