וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההפגנה בקהיר: מפגינים היכו אנשי מודיעין

נדב נויהוז, שליח וואלה! חדשות לקהיר

3.2.2011 / 18:25

שליח וואלה! מדווח מקהיר: המפגינים הגודשים את כיכר תחריר היכו אנשי מודיעין וחקרו אותם. בגלל הכאוס ברחוב כבר קשה למצוא עיתונאים באזור, ומחיר מוצרי היסוד זינקו במאות אחוזים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

עשרה בני אדם נהרגו היום (חמישי) בעימותים בין תומכי הנשיא חוסני מובארק לבין מתנגדיו בכיכר תחריר שבקהיר, כך דיווח סייד חוסיין, רופא שנמצא באחד מבתי החולים המאולתרים בזירת האירוע לסוכנות הידיעות רויטרס. "לפני כשעה וחצי שני בני אדם הובהלו לכאן עם פצעי ירי בראשם. הם גססו ומתו. אדם נוסף שנפצע באורח קשה נלקח באמבולנס".

כיכר תחריר בקהיר עמוסה גם הערב. המפגינים מדברים על ההפגנה הגדולה המתוכננת למחר וחוזרים על הקריאה: "מחר הוא יומו האחרון של מובארק בשלטון". קריאות דומות נשמעו, עם זאת, גם ביום שלישי.

מתנגדי המשטר הצליחו לתפוס מספר אנשי שירות חשאי שהגיעו לכיכר במטרה לעצור מפגינים. המפגינים לקחו את התעודות שהיו על גופם, ואז היכו אותם וגררו אותם לבניין סמוך לכיכר, שם ניסו להוציא מהם מידע. אנשי השירות החשאי קיבלו טיפול רפואי בבניין, וכשיצאו ממנו נראו מפוחדים לחלוטין, פצועים ומדממים.

נקודה בולטת נוספת היא נוכחותם הדלילה מאוד של עיתונאים באזור הכיכר. עמית שלי, שעובד ברשת זרה, נלקח ע"י תומכי מובארק לנקודה מרוחקת מהכיכר, שם היכו אותו ואיימו עליו בסכין. יש גם שמועות עקשניות שהשלטונות פשטו על מלון הילטון בחיפוש אחר עיתונאים שטרם עזבו את העיר.

כיכר לחם עולה 50 שקלים

הבוקר הבנתי כמה קשה להשיג מוצרי מזון בקהיר. יצאתי לרחובות הסמוכים לכיכר תחריר כדי לחפש כיכר לחם וקרטון חלב. כל חנויות המכולת סביב הכיכר נטושות. הדלתות מוגפות והזגוגיות מנופצות. שאלתי איש מבוגר שעבר ברחוב באותה שעה איפה אפשר למצוא חנות פתוחה, והוא השיב שיש מעט כאלה, באזור שרחוק עד מאוד ממרכז העיר. הוא הזהיר אותי שהמוצרים כמעט אזלו ושהמחירים עלו בצורה קיצונית.

בדרכי אל החנות פגשתי משפחות שסיפרו על רעב ומצוקה גדולה. שמעתי תלונות על התורים הארוכים בחנויות, על חוסר היכולת לעמוד במחירים הגבוהים, ועל הזבנים, שלא מוכנים להתחשב ולהוריד את המחיר.

המשכתי בדרך, וכשהגעתי לחנות מרוחקת, הצלחתי למצוא כיכר לחם שעולה 75 לירות מצריות - כמעט 50 שקלים - ושקית חלב שמחירה 65 לירות מצריות, כלומר כ-40 שקלים. מדובר בזינוק של כ-200% במחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully