וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה נגד פתיחת הוסטל בהוד השרון

גלעד גרוסמן

3.2.2011 / 13:59

תושבים בהוד השרון עתרו נגד פתיחת הוסטל לבעלי לקויות פיסיות ונפשיות בשכונתם. השופט דחה את העתירה, ומתח עליהם ביקורת חריפה: "יום אחד אתם אולי תזדקקו לחמלת אחרים"

"ראוי היה לעתירה זו שלא תוגש כלל" - כך כתב שופט בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, אילן שילה, בפסק דין בו דחה השבוע עתירה שהגישו 39 תושבי הוד השרון, נגד פתיחת הוסטל לבעלי לקויות נפשיות ופיזיות בשכונת מגוריהם. "מדינת ישראל מושתתת על ערכים יהודיים ודמוקרטיים, ערכי שוויון וצדק, ערכי שלום וגמילות חסדים, כדברי הפסוק 'ואהבת לרעך כמוך'", הוסיף השופט.

העתירה הוגשה לפני כחודש וחצי על ידי תושבי מתחם מגורים של קוטג'ים בהוד השרון המכונה "גלגל המזלות". התושבים, שציינו כי הם תומכים בעיריית הוד השרון על ש"חרתה על דגלה את נושא קידום אוכלוסיות חריגות", טענו כי הכוונה לאכלס דירה ביותר מעשרה דיירים "בעלי הפרעות התנהגותיות קשות ועיכוב התפתחותי", מנוגדת לחוק התכנון והבנייה. הם הוספו כי הם אינם יודעים "על פי איזה קריטריונים נבחרו אותם חוסים, והאם נבחנה מסוכנותם לסביבה המאוכלסת בצפיפות ובעיקר בילדים צעירים".

השופט שילה מתח ביקורת נוקבת על העותרים, וציין שלמרות שהם טוענים שהם תומכים בעירייה, "בד בבד הם מתנגדים בכל מאודם למגורים בשכנותם של אנשים חריגים, לקויי למידה, תפקוד והסתגלות: כמונח הלועזי הידוע Not in my back yard". השופט דחה את הטענות של העותרים, וחייב אותם לשלם שכר טרחה לעורכי דינם של הנתבעים השונים.

הוא הוסיף שהחוק הקובע כי ניתן להעניק היתר למגורי חוסים בדירות מגורים נועד "להסיר את הבורות הקיימת בחלקים של הציבור בישראל, בכל הנוגע לקשייהם של אנשים פגועים ושאינם פגועים, שהגורל המר להם". עוד כתב השופט, כי "נראה לכאורה שהתמזל מזלם של העותרים משכונת גלגל המזלות, שאין בקרבם אנשים פגועים הסובלים מקשיים, שלפיכך הם סבורים כי יש להקיא מקרבם את אותם שלא שפר מזלם. דומה שנעלם מעיני העותרים שגלגל סובב הוא בעולם, וגם בהם עלול הגורל להכות בי באופן שייזקקו לחמלת אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully