וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: זוג הונה הרשויות ב-100 מיליון שקלים

גלעד גרוסמן

3.2.2011 / 11:47

מנהל חברת אשבל לשעבר ואשתו מואשמים כי הונו את רשויות המס בסכום העולה על 100 מיליון שקלים. השניים מואשמים כי ניהלו שתי מערכות הנהלת חשבונות והגישו מסמכים כוזבים לרשויות המס

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד יוסף שחם, מי שהיה מנהל חברת אשבל, ונגד בת זוגו, נאוה אנוש, שהיתה מנהלת הכספים בחברה, הנאשמים בביצוע עבירות מס ועבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד בהיקף של מעל 100 מיליון שקלים. להגשת כתב האישום קדמה חקירה מורכבת וארוכה של חוקרי רשות המיסים בשיתוף ובליווי פרקליטות מחוז ירושלים פלילי ואזרחי, והוא הוגש במסגרת הסדר אליו הגיעו הצדדים, שלפיו הובטח תשלום מס בהיקף של מיליוני שקלים לאוצר המדינה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דן בהט מפרקליטות מחוז ירושלים, בין השנים 2000-2008 ניהלו השניים מערכת הנהלת חשבונות אחת במשרדי חברת אשבל, שעוסקת בפיתוח ושיווק תוכנות מחשב לשימוש במערכות עסקיות שונות, ומערכת הנהלת חשבונות נוספת, כוזבת, במחשבו האישי של שחם. במערכת החשבונות הכוזבת שינו הנאשמים אלפי דיווחים אודות הכנסות והוצאות החברה, וכן שניו נתונים מהותיים נוספים ביחס לפעילות החברה.

לטענת הפרקליטות, השניים נהגו להעביר לרואה החשבון של חברת אשבל את הנתונים הכוזבים אודות פעילות החברה במטרה שיכין את דו"חות החברה בהתאם לנתונים הכוזבים שקיבל. כתוצאה מכך, דיווחי חברת אשבל למס הכנסה ולמע"מ היו כוזבים, לא שיקפו את המציאות, ויצרו מצג כאילו הכנסות חברת אשבל נמוכות מהמציאות .

"במעשיהם האמורים, הנאשמים, במזיד ובכוונה להתחמק ממס או לעזור לאדם אחר להתחמק ממס, השמיטו מתוך דו"חות שנערכו על פי פקודת מס הכנסה הכנסות שיש לכללן בדו"חות, והכינו או קיימו, או הרשו לאדם להכין או לקיים פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות, או שזייפו או הרשו לזייף פנקסי חשבונות או רשומות, וכל זאת ביחס לשמונה שנות מס", נכתב בכתב האישום.

  • עוד באותו נושא:
  • עבירות מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully