וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה לא מכחיש שאנשיו נמלטו מכלא במצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.2.2011 / 9:32

בעוד מתרבים הדיווחים לפיהם רשת הטרור של חיזבאללה שנתפסה במצרים נמלטה מכלא במדינה, בארגון לא ממהרים להכחיש. מקורב לחיזבאללה העריך כי השלטונות העלימו עין מהבריחה

האם רשת הטרור של חיזבאללה שנתפסה במצרים בחשד שתכננה לבצע פיגועים על אדמתה, נמלטה מכלא "נטרון" במדינה? בימים האחרונים התרבו השמועות כי חברי הרשת אכן הצליחו להימלט מהכלא, אולם אין שום עדות שתאשר או שתזים את הדיווחים. שתיקתם של אנשי חיזבאללה וסירובם להגיב על הנושא רק מחזקת את השמועות לפיהן אנשי חיזבאללה נמלטו. "אין ברשותנו מידע על נושא זה", מסרו הבוקר (חמישי) חברי פרלמנט של חיזבאללה לעיתון 'א-שרק אל-אווסט'.

אמיל רחמה, עורך דינו של מנהיג הרשת סאמי שיהאב, אמר לעיתון כי תפקידו "מתמצה בבית המשפט בלבד" וסירב לאשר או להכחיש את הדיווחים לפיהם חברי הרשת נמלטו מהכלא במצרים. הגנרל הלבנוני לשעבר, אמין חטיט, הנחשב למקורב לארגון חיזבאללה, העריך כי השלטונות העלימו עין ואפשרו לחברי הרשת להימלט מהכלא.

"השלטונות רק מרוויחים מכך שהם מאפשרים לחוליית חיזבאללה להימלט מהכלא", הסביר חטיט. "ראשית, כדי לומר לכולם שגורמים חיצוניים שחררו את האסירים ובכך להפוך את המפגינים נגד משטר מובארק לבריונים". חטיט לא פסל את האפשרות גם שהשמועות לפיהן חברי החוליה נמלטו מהכלא נועדו "לכסות על פשעים שבוצעו נגדם".

לפני כשנתיים נעצרה רשת של חיזבאללה שמנתה 49 בני אדם ותכננה לבצע פיגועים במצרים. נגד 26 מחברי הרשת הוגשו כתבי אישום בגין הברחת נשק לרצועת עזה, תכנון פיגועים נגד תיירים ישראלים בסיני ותכנון לפגוע בספינות שעוברות בתעלת סואץ. חברי ההתארגנות פעלו במספר אזורים, ביניהם בגבול הפלסטיני-מצרי ובחצי האי סיני. לצורך כך הם שכרו דירות באזור תעלת סואץ וערכו תצפיות על הספינות הנעות בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully