וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל: "ברק רמס את הכבוד של אשכנזי"

גורמים בצה"ל הביעו זעם על דברי שר הביטחון, לפיהם כהונת אשכנזי לא הוארכה בשל "שיקולים אתיים ונורמטיביים". לטענת הגורמים, "ברק מנסה להשפיל את אשכנזי"

"ברק פשוט רומס את הכבוד של אשכנזי, שהוא עדיין המפקד של הצבא, הוא מנסה להשפיל ולדרוך עליו בכל דרך", כך אמרו אמש (רביעי) קצינים בצה"ל בעקבות הראיון שהעניק שר הביטחון לערוצי הטלוויזיה בו פירט את הסיבות בגינן לא האריך את כהונתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי במספר שבועות נוספים.

קצינים בכירים בצה"ל תקפו את התנהלותו של שר הביטחון: "אם אשכנזי לא מתאים לתפקיד אז מדוע שר הביטחון נתן לו לשמש בתפקיד עד עכשיו?", אמר קצין בכיר. "שר ביטחון לא רק צריך, אלא חייב לגבות את הרמטכ"ל, ולא תקוף אותו בכל הזדמנות. המצב הביטחוני בדרום לא ברור, יש לנו אויבים משלנו מבחוץ, לא ברור מי יהיה הרמטכ"ל, אז זה הזמן להשפיל את אשכנזי בראיון לטלוויזיה? יום שבו שר ביטחון אומר שרמטכ"ל לא מתאים מבחינה אתית ונורמטיבית לכהן בתפקיד הוא יום עצוב. למה אי אפשר לתת למפקד הצבא לסיים את תפקידו בצורה מכובדת?", הוסיף. קצין אחר אמר על האירועים כי "שכחו שמנהלים פה צבא ולא גן ילדים".

גורמי ביטחון התבטאו באחרונה בעניין ההחלטה שלא להאריך את כהונת אשכנזי ואמרו כי הפרשה שכונתה "מסמך הרפז" העמיקה באופן בלתי ניתן לאיחוי את הסדק שבין ברק לאשכנזי והביאה את מערכת היחסים בין השניים לשפל שספק אם היה כמותו בין שר ביטחון לרמטכ"ל.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, אשכנזי ואנשיו גרמו להדלפת מסמך הרפז לתקשורת, החזיקו בו בחשאיות ואף תכננו לחשוף אותו בכדי למנוע את מינויו הצפוי של יואב גלנט. הגורמים מאמינים כי פרסום דו"ח מבקר המדינה בעניין פרשת המסמך תביא לטלטלה משמעותית בצמרת צה"ל, ותכלול בתוכה ביקורת קשה נגד הרמטכ"ל ומקורביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully