וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: לחץ ציבורי טרפד עסקה לשחרור שליט

בדברים שנשא בכנס לזכרו של עורך "ידיעות אחרונות", דב יודקובסקי, אמר יובל דיסקין כי "חמאס ידע שאין טעם לסגור עסקה כי אפשר יהיה להעלות את המחיר". נעם שליט: "דברים פתטיים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: דורון שטיין)

ראש השב"כ, יובל דיסקין, התייחס אמש (רביעי) להשפעת הפרסומים בתקשורת על המגעים לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, שנערכו בשנת 2009. לדבריו, "אנשי חמאס הבינו שהלחץ הציבורי בישראל יכופף את הממשלה ועשוי לשנות את דעת הקהל. חמאס ידע שאין טעם לסגור עסקה כי אפשר יהיה להעלות את המחיר".

בדברים שנשא במסגרת כנס לזכרו של העורך המיתולוגי של עיתון "ידיעות אחרונות", דב יודקובסקי, בבית סוקולוב, אמר דיסקין כי "אינני יכול לומר שאילו התקשורת הייתה שותקת הייתה נסגרת עסקת שליט, אך היא בוודאי לא סייעה לצד שלנו".

נעם שליט התייחס לדבריו של דיסקין, ואמר כי: "זה נשמע פתטי, אחרי חמש שנים שהמערכת נכשלה בכל פרמטר. למה לא ידעו להפעיל לחץ על חמאס על מנת שיסכים עסקה, על זה לא מדברים ואת זה לא יודעים לעשות. זה ממש נשמע פתטי שהמאבק הציבורי הוא שגרם לכישלון במגעים".

לקראת סוף 2009 נחשפה פעילותו של מתווך גרמני, שהעביר מסרים בין ישראל לחמאס וניסה לקדם עסקה לשחרור שליט. הוא מסר לישראל את תשובת חמאס, והעניין נדון בכמה ישיבות של שרי הקבינט המדיני-ביטחוני. ממשלת ישראל החזירה את תשובתה, בה היו מספר הסתייגויות לגבי כמה מדרישות חמאס, וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אז כי זו ההצעה האחרונה של הממשלה. החמאס לא ענה על התשובה הישראלית, ומאז נכנס המשא ומתן לקיפאון.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully