וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: ממנים רמטכ"ל זמני רק בשל גחמות אישיות

2.2.2011 / 18:49

יו"ר האופוזיציה תקפה מעל דוכן הכנסת את רה"מ ושר הביטחון: "נתניהו לא ראוי להיות ראש ממשלה, כיוון שתמך בברק שלא מוכן להמשיך את כהונת הרמטכ"ל הנוכחי בשל עניינים אישיים"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, הגיבה היום (רביעי) לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת ואמרה כי הוא עושה שימוש באי היצבות באזורית בכדי להדוף ביקורת על ממשלתו. "לא היה לי ספק שהיום כשרה"מ יעלה על הדוכן, הוא ידבר על אי הוודאות ואי היציבות - לא כי הם לא קורים, הם שם", אמרה לבני, "כל אזרחי ישראל מסתכלים מודאגים אל האזור, מסתכלים על המתרחש, אבל אני חוששת שרה"מ יעשה את מה שהוא נוהג לעשות בדרך כלל, וזה לנצל את אי הוודאות, על מנת להגביר את הפחד והחשש - אותו פחד שהוא זה שלשיטתו ימנע ביקורת עליו".

בהמשך דבריה, תקפה לבני בחריפות את הליך מינוי הרמטכ"ל והסאגה שהתעוררה במינוי האלוף יואב גלנט לתפקיד ואמרה כי "מי שלא מסוגל לקבל החלטות, מי שלא יכול לקבל אמון מינימלי, לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה בישראל. צה"ל בתקופת שלטונך ובאמצעות שר הביטחון שמינית, הפך למקום מסוכסך. ראש הממשלה צריך היום להסביר למה אזרחי ישראל צריכים להתחבט בשאלה בעד מי הם - הרמטכ"ל היוצא או זה הנכנס. אם יש לכך סיבה שאיננה עניין אישי של שר הביטחון - שתושמע. מה עדיף - רמטכ"ל עם ניסיון של שלוש שנים או מינוי זמני לשלושה חודשים?", תמהה.

"אתה, נתניהו, לא ראוי להיות ראש ממשלה, בשל כך שתמכת בשר הביטחון, רק בגלל שהוא לא מוכן להמשיך את כהונתו של הרמטכ"ל הנוכחי בשל עניינים אישיים", הוסיפה לבני, "אי אפשר לנהל מדינה רק בגחמות אישיות. לילדים שלנו שמתגייסים לא מגיעה ממשלה שכזו. היום הוכח שהממשלה הזו אינה ראויה לבנייה. אזרחי ישראל לא רק מודאגים ממה שקורה בחוץ אלא גם ממה שקורה בבית. הקולות האלה צריכים להגיע גם ללשכתך".

לבני פנתה לשרי הממשלה ואמרה: "מחר תתכנס הממשלה, מתי שייקבע – מחובתכם לשאול - האם זאת העת למילוי מקום זמני? אל תהפכו להיות חותמת גומי למניעים זרים בקבלת החלטות ולראש ממשלה חלש. גם בממשלה האופורטוניסטית ביותר, מישהו צריך לחשוב על העם והמדינה. לקחתם מהציבור את המינימום הנדרש, האמונה שלפחות החלטות שנוגעות לצבא מתקבלות ממניעים ענייניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully