וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסכים בדלק: עמותת חלוקת מזון מגייסת סוסים

אריאל נוי

2.2.2011 / 18:21

ההתייקרות במחירי הסולר והדלק פגעה, בין השאר, בעמותות לנזקקים המפעילות כלי רכב לחלוקת מזון בכל חלקי הארץ. ב"חסדי נעמי" מצאו פתרון מקורי למחאה ולחסכון: עגלות וסוסים

נהוג לומר כי "הצורך - הוא אבי ההמצאה": את התייקרות מחירי הדלק והסולר בתקופה האחרונה מרגישים כמעט כל אחד מאיתנו, אך במערך הנתינה של עמותת "חסדי נעמי", עליית המחירים פגעה באופן קשה במיוחד. כלי הרכב שבמפעילה העמותה גומאים מדי יום קילומטרים רבים בחלוקת הפירות, הירקות וחבילות המזון לאלפי נזקקים ברחבי הארץ, וכן באיסוף מזון ותרומות מחברות ואזרחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עגלה עם סוסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עליית מחירי הדלק הביאה את הנהלת העמותה לחשיבה מחודשת באשר לכדאיות מערך הסיוע, שעלול להיפגע קשות במידה ולא יוכלו עוד לעמוד בהוצאות ההולכות וגדלות. כאות מחאה על אוזלת ידה של הממשלה בבלימת הנסיקה במחירי הדלק, העלולה להביא לפגיעה ישירה בנתמכים על ידי העמותה, התגייסו מספר בעלי סוסים ועגלות לשנע את המזון לתחנות החלוקה במשך מספר שעות כתחליף לכלי הרכב.

המתנדבים במחסן החירום העמיסו את חבילות המזון על העגלות שעוטרו בסלוגן העמותה: "אמא הבטחת לנו עוף לשבת". המשאיות והרכבים הושבתו למשך כל אותן שעות, בכדי לחסוך ולו מעט בעלויות הדלק.

"מלבד ההתייקרות במחירי הסולר, המשמש גם לחימום הביתי בימי החורף הקרים, עלולות המשפחות הנזקקות להיווכח שהעמותות המספקות להם סלי מזון, מתקשות לעמוד במשימה. אסור שיקרה מצב כזה", אמר יושב ראש העמותה, הרב יוסף כהן. "אנו מוציאים עשרות אלפי שקלים על דלק וסולר בכל חודש. אולי אם נעבור לחלוקה באמצעות סוסים ועגלות, כמו שנסענו בילדותנו, נצליח לעמוד במשימה הכמעט בלתי אפשרית הזאת של חלוקה שוטפת באופן סדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully