וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "מצרים דמוקרטית לא תאיים על השלום"

פנחס וולף

2.2.2011 / 18:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריך שהממשל הבא שיעלה במצרים יהיה בעל אופי דמוקרטי, ושהסיכויים להפרת השלום על ידו נמוכים. "מצפים שכל ממשלה במצרים תכבד ההסכם"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) בדיון במליאת הכנסת לאירועים במצרים ואמר שהמהומות מוכיחות ששכנתנו מדרום מאמצת לחיקה את המאה ה-21, על ידי החלת רפורמות דמוקרטיות ולדבריו הממשל הבא במצרים לא יפר את הסכם השלום עם ישראל. "אני מעריך את הערך של מדינה חופשית, ומובן מאליו שמצרים נשענת על המוסדות הללו, שמעוגנים בערכים דמוקרטיים, לא תהווה שום איום לשלום", אמר ראש הממשלה.

"בוושינגטון, בלונדון, בפריז, בכל רחבי העולם הדמוקרטי, דיברו מנהיגים ופרשנים על ההזדמנויות שגלומות בשינוי המתחולל במצרים", הוסיף, "דיברו על שחר של יום חדש, והתקוות הללו מובנות. כל אלו שחרויות האדם יקרות לליבם, כולל הציבור בישראל, שואבים השראה מהקריאות ומהאפשרות לדמוקרטיה".

בהתייחס ליציבות השלום בין ישראל למצרים, הביע נתניהו ביטחון כי גם המשטר החדש לא יפר את ההסכם בין המדינות. "השמירה על השלום הקיים הוא יעד חיוני, ואנחנו מצפים שכל ממשלה במצרים תכבד אותו", הסביר ראש הממשלה והוסיף: "יותר מכך, אנחנו מצפים שהקהילה הבינלאומית תצפה שכל ממשלה במצרים תכבד את השלום". עם זאת, הזהיר נתניהו כי יש להסתכל ב"עיניים מפוקחות" על המצב ה"בלתי יציב" שנובע מהמהומות במצרים.

"התרחיש האופטימי הוא, שהתקוות הללו לדמוקרטיה בהליך מודרג ויציב, תתגשמנה במצרים", אמר וסייג: "צריך להכיר שמתחולל כאן שינוי עצום. הבסיס ליציבות שלנו ולעתיד שלנו ולשימור השלום, הוא ביצור כוחה של מדינת ישראל, וזה מחייב להיות כנים עם עצמנו ולא לעסוק בהלקאה עצמית על הבעיות שמסביב", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully