וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מופז לרה"מ : "פגעת בצבא, נטשת את גלנט"

2.2.2011 / 16:18

יו"ר ועדת החוץ והביטחון האשים את ראש הממשלה ושר הביטחון בהפקרת אלוף יואב גלנט ותקף בחריפות את מינוי אלוף נווה ל"רמטכ"ל זמני". לדבריו, "אין מקום לממלא מקום"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

חבר הכנסת שאול מופז (קדימה) המכהן כיו"ר זמני של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, תקף אחר הצהרים (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון אהוד ברק על התנהלותם בפרשת ביטול מינוי הרמטכ"ל, והאשים את השניים בהפקרת האלוף יואב גלנט. הוא גם האשים את שר הביטחון בהתנהלות בלתי חוקית כשלא האריך את כהונתו של הרמטכ"ל המכהן, גבי אשכנזי, עד שיימצא מועמד אחר.

במהלך דיון בכנסת, פנה מופז, רמטכ"ל בעברו, לנתניהו ושאל: "מדוע נטשתם אותו? שר בממשלה קרא לו 'מאפיונר', מדוע לא הגנת עליו?", בהתייחס לכך שהוחלט לבטל את המינוי ולא להגן על האלוץ בבג"ץ. "אדוני ראש הממשלה, מעלת בתפקידך ואפשרת לשר הביטחון לעשות בצה"ל כבתוך שלו, תוך פגיעה בעקרונות היסוד של הצבא", אמר מופז והמשיך לתקוף את ראש הממשלה על כך ש"מעולם לא התקיים הליך מינוי בצורה כל כך חובבנית".

בהמשך דבריו, קרא ח"כ מקדימה לנתניהו וברק להפסיק לעשות תרגילים במינוי הרמטכ"ל. "אין מקום לממלא מקום, זה בניגוד לחוק יסוד הצבא", אמר בהתייחס למינוי אלוף יאיר נווה לתפקיד רמטכ"ל זמני, "ההחלטה על אשכנזי היא החלטה נקמנית, לא שקולה, לא ראויה, ספק חוקית", סיכם מופז.

בתגובה לדברי ח"כ מופז נגד נתניהו, אמר יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין כי, "בזמנו דווקא מופז, כשר ביטחון, בחר שלא להאריך את כהונת הרמטכ"ל המכהן בוגי יעלון ונתן לראש הממשלה להחליף אותו בתקופה רגישה לפני תוכנית ההתנתקות". אלקין מחה על כך שהודעת ועדת חוץ וביטחון לא תואמה עם כל חברי הוועדה ולא הובאה להצבעה בוועדה.

"חייבים לתת לגלנט את האפשרות להגן על עצמו"

קצפו של מופז יצא נוכח ביטול מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, עליו הודיע אמש ראש הממשלה נוכח עמדת היועץ המשפטי לממשלה בפרשת הקרקעות של גלנט במושב עמיקם. חרף ההערכה שאילו יוסר מינויו של גלנט, יתבקש הרמטכ"ל המכהן להאריך את שירותו, היחסים הקרים בין לשכת הרמטכ"ל ללשכת שר הביטחון הביאו לכך שנווה מונה לתפקיד מפקד הצבא הזמני.

מוקדם יותר היום, הודיע מופז כי הוא שוקל להזמין את האלוף גלנט להשמיע את דבריו מול הוועדה שהוא עומד בראשה כדי שישמיע את דבריו, והוועדה תשקול את דרכיה להגנתו. מופז, כמו חברי כנסת נוספים בוועדה, אמר כי "אין חולק על כך שממשלת ישראל, ובוודאי ראש הממשלה ושר הביטחון, חייבים לתת לגלנט את האפשרות להגן על עצמו. לא יכול להיות שקצין שהגן על ביטחון ישראל ייזרק כאחרון החיילים הפליליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully