וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשו של פעיל השמאל יונתן פולק קוצר בשליש

גלעד גרוסמן

2.2.2011 / 15:58

אחרי חודש מאסר הוחלט בשב"ס לקצר את עונשו של פעיל השמאל יונתן פולק בחודש ולכן הוא ישתחרר בסוף החודש הנוכחי. פולק הורשע בהפרעה לתנועה בעת שהשתתף בהפגנה נגד המצור על עזה

שירות בתי הסוהר החליט היום (רביעי) לקצר בשליש את עונשו של פעיל השמאל יונתן פולק, שנידון לפני כחודש לשלושה חודשי מאסר ויום, לאחר שהורשע בעבירת השתתפות בפעילות אסורה. פולק, בנו של השחקן יוסי פולק, הורשע לאחר שהשתתף בהפגנה בינואר 2008 נגד הסגר על עזה, ורכב באיטיות יחד עם פעילי שמאל נוספים על אופניים ברחוב בן גוריון בתל אביב וגרם להפרעות בתנועה. פולק סירב לרצות את העונש בעבירות שירות ובחר ללכת לכלא, ממנו הוא צפוי להשתחרר בסוף החודש.

בכניסתו לכלא אמר פולק כי "זה לא הסיפור האישי שלי, אלא מגמה של הגבלת והצרת צעדי המחאה בחברה הישראלית. זה מתבטא גם כלפי הפלסטינים שנשפטים לתקופות מאסר ממושכות ללא ראיות". יוסי פולק אמר כי "לצערי התרגלתי, זאת תקופת המאסר הממושכת ביותר לה נשפט בני וברור שהמשפט התנהל פוליטית. אי אפשר להכחיש את זה. לדעתי זו לא הפעם האחרונה של בני, הוא עוד ייעצר ואני חושב שהוא ימשיך בדרך בה בחר".

עם הרשעתו, אמר פולק לשופט במסגרת הטיעונים לעונש כי "אין ביכולתי להביע צער על מעשי. אם יפעיל כבודו את עונש המאסר המותנה, ויגזור את עונשי לכליאה, אלך לכלא בלב שלם ובראש מורם. תהיה זו מערכת המשפט שתצטרך, לדעתי, להשפיל את מבטה בפני סבלם של תושבי עזה, כשם שהיא משפילה את מבטה ועוצמת עיניה בפני הכיבוש עצמו מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully