וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהיר: מאות נפגעים בעימותים בין תומכי ומתנגדי מובארק

נדב נויהוז, שליחו וואלה! חדשות בקהיר

2.2.2011 / 14:33

שליח וואלה! מדווח מקהיר: במהלך שנראה מאורגן, נכנסו לכיכר תחריר אלפי תומכים של הנשיא הפורש, בהם כנראה אנשי ביטחון באזרחי, אחרי שהצבא פינה להם את הדרך - והחלו להכות במפגינים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

התפתחות פתאומית ומסוכנת באירועים במצרים: בכיכר תחריר במרכז קהיר פרצו בצהריים (רביעי) עימותים בין אלפי המפגינים הדורשים את התפטרותו של הנשיא מובארק, למפגינים המביעים תמיכה בו שנכנסו בצורה מאורגנת אל תוך הכיכר, ובהם גם פרשים עם סוסים וגמלים. ישנם דיווחים על מאות נפגעים, לפי ההערכות רובם באופן קל ובינוני - בעיקר כתוצאה ממכות אלה, חתכים, וגם רבים שנדרסו על ידי המון נמלט.

עימותים בין תומכי ומתנגדי מובארק בכיכר תחריר בקהיר. Ben Curtis, AP
העימותים בכיכר תחריר, היום/AP, Ben Curtis

העימותים פרצו לאחר שבמהלך שעות הבוקר המאוחרות הלכו וזרמו לכיכר אלפי מפגינים שהביעו תמיכה בנשיא, שהודיע אתמול על כוונתו לסיים את כהונתו בספטמבר הקרוב, ולא להתמודד על כהונה נוספת. אלפי תומכיו של מובארק נכנסו לכיכר בצעדה מאורגנת מכיוון שכונת זמאלק המבוססת, ונראה היה כוחות הצבא פינו להם את הדרך.

תומכי מובארק התקדמו בקבוצה אל עבר אלפי המפגינים הקוראים להתפטרותו, שגם הם הלכו והתרבו במהלך הבוקר, ועד מהרה פרצו ביניהם עימותים. לא נשמעו כלל קולות ירי, אך בין תומכי מובארק נראו כמה חמושים בנשק קר. עם זאת, עיקר הדיווחים הם על מכות בידיים חשופות. כמו כן הושלכו אבנים על ידי שני הצדדים. בשלב מסוים פרצה מנוסת בהלה של קבוצת אנשים גדולה. כמו כן, נראה עשן עולה מתוך ההמון, והתחדשו מעשי הוונדליזם של רכוש ציבורי.

הפגנה של תומכי הנשיא מובארק בקהיר. Khalil Hamra, AP
מפגינים תומכי מובארק שפרצו לכיכר/AP, Khalil Hamra

"בריונים של מובארק"

כוחות הצבא, לאחר שפינו את הכניסות לכיכר, אינם מתערבים בנעשה. עם זאת, לטענת מפגיני האופוזיציה, בין תומכי מובארק ישנם אנשי ביטחון בלבוש אזרחי, בהם גם פרשים, המכים בהם מכות נמרצות. שר הפנים הכחיש כי התוקפים הם אנשי ביטחון, אך מנגד, מפגיני האופוזיציה הציגו לראווה תעודות ממשלתיות שהחרימו מחלק מתומכי מובארק, כהוכחה לכך שהם פועלים מטעם השלטון.

בין היתר דווח על תקיפתם ופציעתם של עיתונאים רבים, בהם כתב ה-BBC וכתב רשת "אל-ערבייה", שספג מכות מתומכי מובארק ופונה לבית חולים. היות שבכיכר אין כלל צוותים רפואיים, רבים מהפצועים מדדים החוצה בכוחות עצמם או מפונים על ידי חבריהם.

עימותים בין תומכי חוסני מובארק למתנגדיו בכיכר תחריר בקהיר. מהומות במצרים, רויטרס
העימותים בכיכר/רויטרס, מהומות במצרים

"אלו בריונים של מובארק", סיפרה אחת המפגינות ל"גרדיאן". זה שונה מכל מה שראינו בימים האחרונים. הם באים במיניבוסים ובמשאיות ומשמיעים סירנות מחרישות אוזניים. במקביל, הצבא פינה את הכניסות לכיכר והפסיק לבדוק את מי שנכנס. ה'תומכים' של מובארק תוקפים את העמדה של התקשורת שבה אוספים עדויות של אנשים שעונו על ידי משטר מובארק. הפעילים שם מותקפים במקלות ואבנים".

רבים ממפגיני האופוזיציה נמלטו, אך יש ביניהם גם רבים שרק מגבירים את קריאותיהם נגד משטרו של מובארק, וחוזרים שוב ושוב על הסיסמה: "העם רוצה להפיל את הנשיא".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

כיכר א-תחריר. GettyImages
צילום: אימג’בנק – GettyImages/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully