וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק ברית הזוגיות למנועי חיתון נפלה בכנסת

פנחס וולף

2.2.2011 / 14:15

ברוב של 51 מתנגדים נפלה הצעת חוק של ח"כ מאיר שטרית, לפיה אם לאחד מבני הזוג אסור להתחתן במסגרת דתית, יוכל הזוג להירשם אצל רשם נישואין. שטרית: "ישראל לא מוצאת פתרון לאזרחיה"

מליאת הכנסת הפילה היום (רביעי) את הצעת חוק ברית הזוגיות למנועי חיתון של ח"כ מאיר שטרית (קדימה), ברוב של 51 מתנגדים, 26 תומכים וארבעה נמנעים. הקואליציה, כולל סיעות ישראל ביתנו ועצמאות, התנגדו להצעת החוק. למתנגדים הצטרפו גם חברי הכנסת של האיחוד הלאומי. חברי הכנסת של קדימה והעבודה, והח"כים ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי (בל"ד) תמכו בהצעה. חברי הכנסת ניצן הורוביץ ואילן גילאון (מרצ), שלי יחימוביץ' (העבודה) ודב חנין (חד"ש) נמנעו.

על פי הצעת החוק שנפלה, במקרה בו אחד מבני הזוג לא יכול להתחתן במסגרת דתית, יוכל הזוג להירשם אצל רשם הנישואין במשרד המשפטים. לפני ההצבעה, הזכיר ח"כ שטרית לחברי הכנסת של ישראל ביתנו כי לפני יותר משנה הבטיחו לו שאם החוק לא יאושר עד אחד בינואר, הם יתמכו בהצעת החוק. "היום זה מבחן בשביל לראות עד כמה אכפת להם מהבוחרים שלהם", אמר שטרית.

"זה בושה וחרפה שמדינת ישראל לא מוצאת פתרון לאזרחיה. הרב דיכובסקי אמר בזמנו שזה לא מנוגד להלכה. הרב עמאר הסכים איתי שהחוק לא פוגע בדין דתי. הוא אמר שהוא מתנגד כי זה יכול לעודד אנשים אחרים להינשא. יש קבוצת אוכלוסיה החיה בתוכנו שלא יכולה להינשא. למה להתעמר בהם?", תהה.

שר המשפטים יעקב נאמן השיב מטעם הממשלה כי יש לדחות את ההצעה. "הצעת החוק שלפנינו מבקשת להרחיב את הסדר ברית הזוגיות. יש ועדה בראשות השר ישראל כץ שעוסקת בנושא כדי להביא לפתרון ולמנוע פילוג בעם ישראל. ההצעה כמו שהיא היא בלתי אפשרית ויוצרת פילוג בעם ישראל. היא לא פותרת בעיה אלא יוצרת בימים קשים אלה פילוג נוסף, ואני מבקש לדחות את ההצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully