וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: הנאשם ברצח אביו לא כשיר לעמוד לדין

גלעד גרוסמן

2.2.2011 / 12:19

ביהמ"ש המחוזי בפ"ת הורה על הפסקת ההליכים נגד אמיל בוסקילה, הנאשם שרצח את אביו, שלמה בוסקילה, בעת תקופת השבעה על סבתו. הוא יאושפז במחלקה פסיכיאטרית

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הורה היום (רביעי) על הפסקת ההליכים נגד אמיל בוסקילה, הנאשם שרצח את אביו, שלמה בוסקילה, בעת תקופת השבעה על סבתו. זאת, בעקבות חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט שקובעת כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין ולא היה אחראי למעשיו מבחינה נפשית בזמן ביצוע הרצח. הוא יאושפז במחלקה פסיכיאטרית עד להחלטה אחרת.

בכתב האישום שהוגש נגד בוסקילה לפני כחודש נטען, כי בוסקילה דקר את אביו מספר פעמים באמצעות סכין באורך של כ-20 סנטימטרים במהלך ימי השבעה של אמו של האב, שנערכה ברחובות לפני כחודשיים. עוד נטען, כי במהלך השבעה שררה מתיחות בין השניים על רקע חשדו של הבן כי לאב חובות כספיים בחברה שנרשמה על שמו. מנגד, האב חשש כי בנו זקוק לאשפוז פסיכיאטרי ולכן פנה באמצעות אחייניתו למרפאה לבריאות הנפש בנס ציונה. רופא מטעם המרפאה צלצל מאוחר יותר לאב וביקש לדבר עם בנו על מנת להעריך את מצבו הרפואי. כאשר הלך האב לבית בנו הסמוך על מנת לתת לו לדבר עם הרופא, התנפל עליו הבן ודקר אותו למוות.

בשבוע שעבר הוגשה לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית, שקבעה כאמור כי בוסקילה סובל ממחלת נפש ואינו כשיר לעמוד לדין. עוד נקבע, כי הוא לא היה אחראי למעשיו בעת שדקר את אביו, ולכן לא ניתן להעמידו לדין. הפרקליטות הודיעה הבוקר כי היא מקבלת את ממצאי חוות הדעת, וביקשה להפסיק את ההליכים נגד בוסקילה ולהורות על אשפוזו. פרקליטתו של בוסקילה, עו"ד טלי גוטליב מהסניגוריה הציבורית, הודיעה שלאור מצבו הנפשי של בוסקילה היא לא תבקש לברר את אשמתו והסכימה אף היא לאשפוז. בעקבות הדברים הורו השופטים לאשפז את בוסקילה במחלקה פסיכיאטרית סגורה עם ביטחון מירבי.

פרקליטתו של בוסקילה, עו"ד טלי גוטליב מהסנגוריה הציבורית, אמרה כי "ניתן היה למנוע את התוצאה הטראגית הזאת. מדובר באדם מוכר למערכת בריאות הנפש, אשר פנתה פעם אחר פעם בבקשה לאשפז את מרשי ודבר לא נעשה. בית המשפט מאמץ היום את מסקנת הפסיכיאטר המחוזי, שקבע ברורות כי מרשי אינו כשיר לעמוד לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully