וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חוץ וביטחון נגד ברק: "תן לאשכנזי להמשיך"

פנחס וולף

2.2.2011 / 10:01

ביקורת קשה הושמעה בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת על ההחלטה שלא למנות את גלנט לרמטכ"ל. יו"ר הוועדה מופז: "לא יכול להיות שגלנט ייזרק כאחרון החיילים הפליליים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ועדת חוץ וביטחון נגד שר הביטחון והשר מיכאל איתן: יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ שאול מופז, הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא שוקל להזמין את האלוף יואב גלנט לוועדה כדי שישמיע את דבריו, והוועדה תשקול את דרכיה להגנתו. מופז, כמו חברי כנסת נוספים בוועדה, אמר כי "אין חולק על כך שממשלת ישראל, ובוודאי ראש הממשלה ושר הביטחון, חייבים לתת לגלנט את האפשרות להגן על עצמו. לא יכול להיות שקצין שהגן על ביטחון ישראל יכונה 'מאפיונר' במדינת ישראל וייזרק כאחרון החיילים הפליליים".

לדברי מופז, "גלנט הוביל את המדינה שלנו ונתן ביטחון במשך עשרות שנים. בנוסף לכך, אין מקום לממלא מקום. צריך לקבל החלטה על הרמטכ"ל, ולתת לאשכנזי להמשיך בשירותו עד שייבחר כדת וכדין הרמטכ"ל ה- 20 של צה"ל. יש לבחון את ההיבטים המשפטיים ואנחנו כוועדה החייבת לפקח על תהליכים, התהליך נעשה לא בצורה נכונה ויש בה מרכיבים של אגו, אנו חייבים להציע תהליך חלופי".

לטענת מופז, מבחינה חוקית, אין אפשרות למנות ממלא מקום לרמטכ"ל: "הוועדה תבחן את המשמעויות החוקיות של מינוי סגן הרמטכ"ל לממלא מקום בפועל. לטעמי יש כאן בעיה חוקתית יסודית. ההחלטות שהתקבלו אתמול על ידי שר הביטחון וראש הממשלה אינן משקפות את מה שנכון ורצוי למדינת ישראל בעת הזו". כרגע לא ברור אם נווה יהיה רמטכ"ל בדרגת אלוף כממלא מקום, או בדרגת רב אלוף כרמטכ"ל לכל דבר ועניין.

שר הביטחון אהוד ברק הגיב בחריפות לדברים: "אני ממליץ לחלק מהחברים לנהוג באיפוק ולא להיסחף להתלהמות". ברק הודיע שבשבוע הבא הוא יהיה מוכן להיפגש עם ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון, שבה יפרוש בפני חברי הכנסת את ההתפתחויות הנוגעות למהלך מינויו של האלוף יואב גלנט ובשיקולים שהביאו להמלצה למינוי האלוף יאיר נוה לרמטכ"ל בפועל לתקופה של 60 יום.

רגב הגנה על החלטת רה"מ

שר הביטחון לשעבר, ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה) אמר: "כמי שהיה שר ביטחון, אני קובע שההחלטה הזו היא פגיעה בביטחון מדינת ישראל. ללכת להפקיר את הביטחון בגלל אובססיה אישית של אדם שהחליט לא לתת שניה אחת לרמטכ"ל אשכנזי להמשיך, יותר משזה שיקולים זרים – זו פגיעה בביטחון מדינת ישראל. אי אפשר לנתק את ההחלטה הזו ממה שקורה במרחב שלנו. אינני מופתע מההחלטה של ברק, זה מתאים לו. אני מופתע מההסכמה של ראש הממשלה לקבל מה שהחליט ברק. צר לי שאדם (גלנט – פ"ו), בגלל טמטום של מערכת, היה צריך לשלם מחיר יקר אחרי יותר מ- 30 שנה שהוא משרת את המדינה".

ח"כ מירי רגב (ליכוד) הגנה על ההחלטה של ראש הממשלה ושר הביטחון. לדבריה, "צריך לשמור על כבודו של גלנט. הוא בוודאי לא מאפיונר. זו בושה וחרפה להגדיר אותו כך. הייתי רוצה לראות את ראש הממשלה ואת שר הביטחון הולכים איתו לבג"ץ. היה נכון להשאיר את אשכנזי רמטכ"לף אבל יש נתק בינו לבין שר הביטחון, ואם יש נתק צריך לשים מישהו שיכול לעבוד איתו. לכן, ראש הממשלה קיבל החלטה נכונה".

ח"כ איתן כבל (העבודה): "האופן בו ברק מתנהל הוא בריונות. יש כאן שאלה הנוגעת לביטחונה של ישראל. אני לא ישן טוב. אין כוח מאזן היום בין שר הביטחון לראש הממשלה, המעריצים זה את זה. זו בדיחה שבצה"ל, באחת התקופות הדרמטיות, ממנים ממלא מקום. מה זה, פריימריז במפלגת העבודה? זה ביטחונה של מדינת ישראל. צריכה לצאת קריאה לעצור את הטירוף הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully