וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לרמטכ"לות נפתח מחדש: כל המועמדים

בעקבות ההודעה על מינויו של האלוף יאיר נווה לרמטכ"ל זמני, יידרש שר הביטחון ברק לזמן אליו שוב את צמרת הפיקוד כדי לבחור את החייל מספר אחת. המועמדים המובילים: בני גנץ ויאיר נווה

הודעת ראש הממשלה ושר הביטחון על התמודדות מחודשת לתפקיד הרמטכ"ל מחזירה את צמרת צה"ל למרוץ לתפקיד החייל מספר אחת. הפעם, עם ניפויו של האלוף יואב גלנט, יש לקוות שהמרוץ יהיה פחות טעון.

טקס חילופי מפקד פיקוד מרכז. דובר צה"ל
המינוי הזמני יתקבע? יאיר נווה/דובר צה"ל

גם הפעם יעלו ויבואו אל שר הביטחון חמישה מועמדים, כשהמטרה היא למנות רמטכ"ל חדש לצבא עוד בטרם 60 הימים שהוקצו לעניין. עדיין לא ברור אם יתקיים הליך חפיפה כלשהו, שכן הרמטכ"ל המכהן גבי אשכנזי צפוי לטוס לחו"ל בהמשך החודש. בעקבות אי הוודאות בנוגע לזהותו של הרמטכ"ל החדש תתעכב סדרת מינויים בדרגים הבכירים בצבא, וגם הסטאטוס של דובר צה"ל המיועד, אל"ם ליאור לוטן, לא ברור, שכן הבחירה בו הייתה של גלנט עצמו. עם זאת, ייתכן כי בשל העובדה ששר הביטחון כבר אישר את המינוי לוטן ייכנס לתפקידו.

מי שנכנס למרוץ עם יתרון גדול על פני האחרים הוא מי שצפוי להיות הרמטכ"ל הזמני, סגן הרמטכ"ל המכהן, יאיר נווה. נווה השתחרר מצה"ל ב-2007 ושב לפני שלושה חודשים מהאזרחות , שם שימש בין היתר כמנכ"ל הרכבת הקלה בי-ם. לנווה הובטח על ידי שר הביטחון כי בהתמודדות הבאה לתפקיד הרמטכ"ל הוא יהיה מועמד מוביל. כעת נראה כי נווה לא יוותר על ההזדמנות להפוך את המינוי הזמני לקבוע. נווה, שצמח בחטיבת גולני, שימש במגוון תפקידים במטכ"ל ובהם אלוף פיקוד העורף ואלוף פיקוד מרכז, והוא מוערך על ידי שר הביטחון. סיכוייו לקבל את המינוי נחשבים לטובים.

מועמד מוביל נוסף הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שנמצא כעת בחופשת שחרור מהצבא, לאחר שפרש כשהפסיד ליואב גלנט במרוץ הקודם. לגנץ ניסיון רב בלחימה ובתפקידי מטה ופיקוד. הוא אומנם ניזוק בעקבות התבטאויותיו בנוגע ל"מסמך הרפז", אולם הדברים לא צפויים לפגוע בו. סיכויו של הצנחן הוותיק, שהיה בין היתר מפקד זרוע היבשה ואלוף פיקוד צפון, גבוהים מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בני גנץ בהלוויה של לובה אליאב יוני 2010. אורי לנץ
פרש אחרי ההפסד לגלנט. בני גנץ/אורי לנץ

אייזנקוט מנוסה, מזרחי מוערך

מועמד נוסף לתפקיד הוא אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט, שלא הסכים לכהן כסגן הרמטכ"ל תחת גלנט, אך נתן את הסכמתו להישאר בתפקידו בצפון. אין ספק שלאייזנקוט הניסיון המתאים לכהן בתפקיד הרמטכ"ל, אולם סיכויו לקבל את התפקיד אינם גבוהים בשל קרבתו לרמטכ"ל המכהן גבי אשכנזי. אייזקוט היה מועמדו של אשכנזי בסיבוב הקודם, והחתול השחור שעבר בין אשכנזי לברק מעלה את הספק אם שר הביטחון ירצה למנות קצין שכל כך מקורב לאשכנזי. לטובתו של אייזנקוט, שצמח בחטיבת גולני והיה בעבר ראש אגף המבצעים, תשחק העובדה כי בעבר היה קרוב לברק כששימש מזכירו הצבאי כשהיה ראש הממשלה.

המועמד הרביעי הוא אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, ששמו הועלה רק כ"מועמד קש" בהתמודדות האחרונה, אולם כעת הוא מגיע להתמודדות עם סיכויים מעט טובים יותר. מזרחי נחשב למוערך מאוד אצל שר הביטחון, בזכות השקט היחסי השורר ביהודה ושומרון ולאחר שמזרחי הצליח לשקם את היחסים עם המתנחלים, למרות הקפאת הבנייה. מזרחי שימש במגוון רחב של תפקידים במטה הכללי (ראש האגף הטכנולוגי-לוגיסטי, מפקד זרוע היבשה, וכעת כאלוף פיקוד מרכז) אך סיכויו להתמנות לתפקיד אינם גבוהים. מה שכן משחק לטובתו היא העובדה כי למרות מעמדו לא דבק בו רבב, והוא אינו מקורב לגורם זה או אחר.

אלוף אבי מזרחי. דובר צה"ל
פייס את המתנחלים. אבי מזרחי/דובר צה"ל

שם חמישי שעולה הוא נספח צה"ל בוושינגטון גדי שמני, שסיכויו להתמנות נחשבים לנמוכים. שמני ימתין ככל הנראה להתמודדות לתפקיד סגן הרמטכ"ל, ויהיה המועמד הטבעי לתפקיד הרמטכ"ל בהתמודדות הבאה, שם יתחרה כנראה מול אבי מזרחי ונווה, אם זה לא ייבחר בסיבוב הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully