וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "מובארק יחסר למדינת ישראל"

2.2.2011 / 11:14

ח"כ בנימין בן אליעזר מוטרד מהשינוי הדרמטי במצרים, והוא אומר כי להסתלקותו של מובארק יהיו השלכות משמעותיות על ישראל. "מובארק גורם מייצב, אחריו ייתכן שנמצא עצמנו בעולם אחר"

"להסתלקותו של מובארק מהמפה הפוליטית יש השפעה דרמטית על מדינת ישראל" - כך אמר אמש (שלישי) ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר (העבודה) בראיון לוואלה! חדשות. לדבריו, "הדבר היה צפוי, כיוון שבכל מקרה מובארק לא היה מתמודד על עוד קדנציה. אבל הפרשנות שלי למה שהוא אומר זה שהוא וגם בנו לא יתמודדו לקדנציה הבאה".

מה, אם כן, צופה בן אליעזר שיקרה במצרים? "כנראה שיילכו לבחירות חופשיות. השאלה שנשאלת היא האם זה יספק את ההמונים או שימשיכו לדרוש את סילוקו. אני מקווה בכל לבי שהוא יצליח לסיים את תפקידו בכבוד הראוי לו".

בן אליעזר נשמע מוטרד מהשינוי המתחולל אצל שכנתנו מדרום. לדבריו, " להסתלקותו של מובארק מהזירה הפוליטית יש השפעה דרמטית על ישראל, כי הוא אחד מגדולי הידידים של ישראל, והוא היה גורם מייצב ומעצב במערכת השלום בין ישראל למצרים. מנהיגותו כמנהיג אזורי של המדינה הגדולה ביותר, יחסו החם להנהגת ישראל, מעורבותו בתהליך השלום בינינו לפלסטינים ובנושאים הנוגעים לביטחון, וההתערבות שלו בשמירה של האיזונים העדינים במזרח התיכון – כל אלה יחסרו למדינת ישראל".

אילוסטרציה. GettyImages
"שיסיים בכבוד הראוי". חוסני מובארק/GettyImages

בכל הנוגע להשפעת הסתלקותו של מובארק על התהליך המדיני, קורא בן אליעזר לפעול במהירות כדי לנצל את התנאים הקיימים. "היום אנחנו משחקים על זמן שאול", הוא אומר. "ככל שנקדים ונקיים תהליך מדיני, נמצא עצמנו במציאות שניתן להתמודד בה, כי האלטרנטיבה האחרת היא שנמצא עצמנו בעולם שונה, עם סדר אחר, עם יתר רדיקליות, ומציאות שתצטרך היערכות שונה של מדינת ישראל".

אמש הודיע נשיא מצרים חוסני מובארק בנאום טלוויזיוני מיוחד כי הוא אינו מתכוון להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות שצפויות להיערך בספטמבר השנה. לדברי מובארק, "אירועי הימים האחרונים מציבים בפני העם המצרי שתי ברירות: אנרכיה או יציבות. הקמתי ממשלה חדשה וביצעתי מינויים על מנת להיענות לדרישות העם המצרי".

עוד אמר הנשיא המצרי כי "גורמים פוליטיים סירבו להיענות לקריאתי לקיים דיאלוג משום שהם דואגים לאג'נדה הפרטית שלהם ולא אכפת להם המצב הרגיש במצרים. איני מתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות. בחודשים הנותרים עד לסיום כהונתי אפעל להבטחת העברת השלטון למי שייבחר אחריי. נלחמתי למען מצרים, הגנתי על מצרים. רק ההיסטוריה תשפוט אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully