וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בקהיר: "על מובארק להתפטר עכשיו"

נדב נויהוז, שליח וואלה! לקהיר

2.2.2011 / 1:31

הבטחת מובארק לפנות את מקומו בספטמבר השאירה את המפגינים עם חצי תאוותם בידם, והם קוראים לו ללכת כבר עכשיו. "פחדנו יותר מדי, כעת רוצים חופש"

מהומות במצרים. Ben Curtis, AP
"לעולם לא נאמין לו שוב"/AP, Ben Curtis

המחאה במצרים מסרבת לשכוח: לאחר שאמש (שלישי) הודיע הנשיא מובארק כדי יפרוש לאחר הבחירות לנשיאות שיתקיימו בספטמבר, נראה כי ההמונים לא מאמינים למנהיג שלהם, ודורשים ממנו לפנות את מקומו כבר עכשיו.

מי שציפה שבכיכר "תחריר" בקהיר ישירו הלילה שירי ניצחון התבדה: ההתרגשות של אחר הצהריים התחלפה בכעס ובציפייה לשינוי גדול יותר. במקום שמחה על ההישג הגדול שלהם, מרגישים ההמונים בעיקר חשש, והם קוראים לנשיא לקום וללכת כבר עכשיו, מסרבים להאמין שאכן יפרוש בספטמבר.

אילוסטרציה. GettyImages
ילך בספטמבר? חוסני מובארק/GettyImages

לעת לילה הכיכר מתרוקנת, אך יש כמה מאות שעדיין מבלים שם. "אם הוא לא יפרוש בספטמבר, ננקום בו. אנחנו לא סומכים עליו", אמר לי בחור צעיר בקרבת הכיכר. אישה שדיברתי איתה אמרה ש"לעולם לא אאמין בו שוב. אנחנו רוצים לבחור את הנשיא שלנו. פחדנו זמן רב. כעת אנחנו רוצים חופש ". ביום שישי צפויים לצאת ההמונים לרחובות, והם מתחייבים לא לוותר עד שמובארק יפנה את כסאו.

גם בכיר האופוזיציה מוחמד אל-בראדעי לא היה שבע רצון מנאום הנשיא. לדברי אל-בראדעי, מובארק לא נענה בכך לדרישות המפגינים, ומדובר בתרגיל שמטרתו לנסות להיאחז בשלטון. עוד אמר אל-בראדעי כי מוטב שומבארק יוותר על כיסאו כעת ויעביר את השלטון לממשלה עד לקיום הבחירות. אל-בראדעי הוסיף כי ישקול להתמודד בבחירות בספטמבר, אך ציין כי זו לא השאיפה העיקרית שלו בשלב זה.

אמש הודיע מובארק בנאום טלוויזיוני מיוחד כי הוא אינו מתכוון להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות שצפויות להיערך בספטמבר השנה. לדברי מובארק, "אירועי הימים האחרונים מציבים בפני העם המצרי שתי ברירות: אנרכיה או יציבות. הקמתי ממשלה חדשה וביצעתי מינויים על מנת להיענות לדרישות העם המצרי".

עוד אמר הנשיא המצרי כי "גורמים פוליטיים סירבו להיענות לקריאתי לקיים דיאלוג משום שהם דואגים לאג'נדה הפרטית שלהם ולא אכפת להם המצב הרגיש במצרים. איני מתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות. בחודשים הנותרים עד לסיום כהונתי אפעל להבטחת העברת השלטון למי שייבחר אחריי. נלחמתי למען מצרים, הגנתי על מצרים. רק ההיסטוריה תשפוט אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully